روسها روزهای تعطیل زبان فارسی یاد می گیرند

روزهای تعطیل فصل تابستان برنامه آموزش زبان فارسی برای شهروندان روسی علاقه مند مقیم مسکو در پارک فرهنگ پایتخت روسیه برگزار می شود تا فرصت حضور در این دوره ها بیشتر فراهم شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۲
روسها روزهای تعطیل زبان فارسی یاد می گیرند

به گزارش جام جم آنلاین، این برنامه که با توافق مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مسئولان پارک فرهنگی «موزیون» انجام می گیرد به صورت دوره تابستانه و تا 15 شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

ماریا گن مسئول برگزاری دوره اعلام کرد: علاقه جوانان به یادگیری زبان خارجی زمان تعطیلات تابستانی فرصت بسیار خوبی برای معرفی زبان فارسی در این گونه مراکز است که پس از اتمام دوره نیز متقاضیان اصلی برای ادامه آموزش بیشتر به رایزنی فرهنگی یا مراکز تخصصی آموزش زبان معرفی می شوند.

براساس برنامه های این دوره، کلاس های تابستانه آموزش زبان فارسی در روزهای تعطیل با حضور 25 تا 30 زبان آموز برگزار می­شود و در حاشیه نیز دوره های جانبی آشنایی با خط فارسی و هنر خوشنویسی اجرا خواهد شد.

برگزاری این کلاس ها از سوی رسانه های روسی از جمله در گزارش های تلویزیونی شبکه های مختلف، روزنامه ها و مراکز فرهنگی بازتاب یافته است.

ریشه یادگیری زبان فارسی در روسیه که مورد توجه ویژه قرار دارد به دوران تزار پتر کبیر بازمی گرد که سال ۱۷۱۶ پنج نفر را به اصفهان فرستاد تا زبان فارسی بیاموزند و به عنوان مترجم حکومتی خدمت کنند که دهه های بعد گسترش روابط بین ملت ها و دوران پس از آن ترجمه متقابل کتاب ها بویژه شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی و فعالیت گسترده ایرانشناسان روسی، سبب اقبال بیشتر روس ها به یادگیری زبان فارسی شد.

همچنین از سال ۱۷۳۲ تدریـس زبان فارسی در وزارت امور خارجه روسیـه به طور جدی آغاز شده است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در چارچوب گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، همکاری با نهادها و موسسات آموزشی و همچنین مراکز دانشگاهی روسیه را در دستور کار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها