سفیر ایران در عمان اعلام کرد برای راه‌اندازی مرکز زبان فارسی در مسقط، مخالفت‌های شدیدی وجود داشت و به رغم بی میلی وزارت خارجه عمان، این مرکز با دستور مستقیم سلطان قابوس اجازه فعالیت گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۸۰۸

بنیاد سعدی اعلام کرد به منظور رسیدگی به وضعیت مرکز آموزش زبان فارسی در سلطان نشین عمان، دبیر و معاون اداری و مالی بنیاد سعدی به کشور عمان سفر کرد. سیدباقر سخایی در این سفر سه روزه، ضمن دیدار و گفت‌وگو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و رایزن فرهنگی ایران در این کشور، از نزدیک وضعیت مرکز آموزش زبان فارسی را در مسقط بررسی کرد.

در این دیدار‌ها که مدیرکل عربی و آفریقای سازمان فرهنگ و ارتباطات و مدیرکل ارزشیابی این سازمان نیز حضور داشتند، علی اکبر سیبویه، سفیر ایران در مسقط ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌هایی که برای تحکیم روابط ایران و عمان داشته است، گفت: برای راه‌اندازی مرکز زبان فارسی مخالفت‌های شدیدی وجود داشت ؛ لذا اخذ مجوز مرکز با تلاش زیادی انجام شد و با وجود بی‌میلی وزارت خارجه عمان، این مرکز با دستور مستقیم سلطان قابوس اجازه فعالیت گرفت.

چیگل، مسئول مرکز آموزش زبان فارسی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز گفت: در حال حاضر 46 فارسی آموز در مرکز مشغول تحصیل هستند و 90 نفر هم از سوی شرکت عمان‌ایر برای آموزش زبان فارسی معرفی شده اند که در حال انجام امور مربوط به آن هستیم. از سوی پلیس این کشور نیز 60 نفر در حال فارسی آموزی در مرکز آموزش زبان فارسی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها