هکر سایت‌های معروف ایرانی مانند سایت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های کشور، توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری دستگیر شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۱

این هکر که با نام «مافیا هکینگ تیم» فعالیت می‌کرد، به مرجع قضایی معرفی شده و تحقیقات مقدماتی از وی کماکان در دستور کار کارشناسان فنی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری قرار دارد.

کدخدایی، رئیس جدید حوزه ریاست مجلس خبرگان

عباسعلی کدخدایی طی حکمی از سوی آیت‌الله جنتی، به عنوان رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری منصوب شد. کدخدایی دارای دکترای حقوق بین‌الملل و از حقوقدانان دوره چهارم و پنجم شورای نگهبان است که معاونت اجرایی و امور انتخابات و سخنگویی شورای نگهبان را نیز در کارنامه خود دارد.

دیدار «اتفاقی» حسین فریدون با تاج‌زاده

تسنیم به نقل از حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور درباره دیدارش با مصطفی تاج‌زاده نوشت: بنده آن روز به دیدار یکی از آشنایان به آن ساختمان رفته بودم و اصلا خبر نداشتم که منزل تاج‌زاده هم در همان ساختمان است. حین برگشت در آسانسور بودیم که در آسانسور باز شد و آنها ما را دیدند و مجبور شدیم از آسانسور بیرون رفته و با وی احوالپرسی کنیم که در همان زمان عکس‌هایی از ما گرفته‌ و در فضای مجازی پخش کرده‌اند.

تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری با امضای 15 نفر از وکلای ملت به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح در اولین جلسه کاری مجلس، تقدیم هیات رئیسه شده و هدف آن پیگیری حقوق مردم ایران در برابر عهدشکنی‌های آمریکاست.

وزیر دولت دهم: احمدی‌نژاد بی‌گدار به آب نمی‌زند

اسدالله عباسی، وزیر کار دولت دهم و نماینده فعلی مجلس در مصاحبه با سایت عصر ایران درباره امکان ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده (سال 96) گفت: مردم منتظرند که در یک‌سال آخر دولت یازدهم چه اتفاقی می‌افتد و دولت در مسائل بین‌الملل و اقتصادی چگونه رفتار می‌کند و اگر دولت روحانی تا یک سال آینده بخوبی عمل کند، شاید نگاه مردم حمایت از وی و استمرار دولت وی باشد. احمدی‌نژاد بی‌گدار به آب نمی‌زند. او قطعا آمدنش را بررسی خواهد کرد و به نظرسنجی خواهد گذاشت. اگر متوجه شود فضای جامعه با اوست، خواهد آمد.

شکایت مهدی هاشمی از نشریه رمز عبور

جلسه بازپرسی شکایت مهدی هاشمی از نشریه رمز عبور دوشنبه برگزار می‌شود. محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی درباره حضور وی به عنوان شاکی در جلسه بازپرسی نشریه رمز عبور که قرار است دوشنبه برگزار شود، گفت: بعید می‌دانم مهدی در این جلسه حاضر شود. این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها مهدی هاشمی تاکید داشت به عنوان شاکی پرونده در جلسه بازپرسی نشریه رمز عبور که دوشنبه برگزار می‌شود، حاضر باشد.

واکنش «عمار حکیم» به جوسازی‌ها علیه ایران

رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های عراقی‌ها بر تروریسم و به مناسبت آزادی شهر مهم و راهبردی فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد تاکید کرد: عراق به همکاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد. سیدعمار حکیم در نشست رمضانی در دفتر مرکزی مجلس اعلا در بغداد گفت: وقتی داعش تا پشت دروازه‌های بغداد رسیده بود، بعضی‌ها ما را سرزنش کردند که چرا از ایران درخواست کمک کردیم، اما همین‌ها امروز دست در دست رژیم صهیونیستی گذاشته‌اند و برای همین ما بدون توجه به این خرده‌گیری‌ها، به همکاری خود با ایران ادامه می‌دهیم.

تعیین نامزدهای ریاست کمیسیون اصل 90

در جلسه دیروز هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مقرر شد داوود محمدی و فرهاد تجری به عنوان نامزدهای ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس در دوره دهم به صحن علنی پارلمان معرفی شوند. به نوشته تسنیم، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، نامزدهای ریاست کمیسیون اصل 90 باید از سوی اعضای این کمیسیون به صحن پارلمان معرفی شوند که در آخر یک نفر با رأی اکثریت بهارستان‌نشینان انتخاب می‌شود.

انتقاد کنگره از فروش هواپیمای بوئینگ به ایران

در حالی که مقامات ایرباس گفته‌اند روند اجرای توافق بسیار کندتر از روال معمول پیش می‌رود و بانک‌ها از تامین مالی 118 هواپیمای ایران ترس دارند، اخیراً جنجال جدیدی در مورد مذاکره بوئینگ با ایران به‌وجود آمده و برخی نمایندگان کنگره آمریکا درصددند شرکت هواپیمایی بوئینگ را از معامله با ایران بازدارند. روزنامه واشنگتن‌پست 25 خرداد در گزارشی عنوان کرد برخی اعضای کنگره ایالات متحده از همین الان به تقبیح توافق ایران و شرکت بوئینگ پرداخته‌اند و این شرکت ممکن است با توافق نهایی با تهران خطراتی را داخل آمریکا متوجه خود کند. همچنین به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی آلگماینر، یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه مسائل حقوقی در اسرائیل تهدید کرده است درخصوص هر هواپیمایی که شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ به ایران بفروشد، ادعای حق تصرف و مالکیت مطرح خواهد کرد.

تلاش برای تشکیل فراکسیون مستقلین

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تلاش برخی نمایندگان برای تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس خبر داد. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: حضور در فراکسیون‌ها بر اساس علایق شخصی افراد و جدا از مسائل سازمان یافته مجلس صورت می‌گیرد و به تبع آن هر چند نفری که علاقه شخصی یا تخصصی داشته باشند، می‌توانند فراکسیونی تخصصی یا سیاسی را تشکیل دهند.

پوتین: ایران تهدید هسته‌ای نیست

رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از سیستم دفاع موشکی آمریکا تاکید کرد که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدآمیز نیست. به گزارش مهر و به نقل از رادیو آلمان، ولادیمیر پوتین در دیدار با خبرنگاران در سن‌پترزبورگ با تهدیدآمیز خواندن استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا اظهار کرد: هر بار آمریکا بر سر استقرار سیستم دفاع موشکی مورد انتقاد واقع شد، سعی داشت تا توجه همه را به سمت ایران معطوف کند. برنامه هسته‌ای ایران به هیچ وجه تهدیدآمیز نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها