بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان این‌که شرکت‌های آمریکایی هنوز برای ورود به ایران واهمه دارند، گفت: وزارت نفت به صندوق توسعه ملی برای تامین مالی ساخت پالایشگاه در خارج از ایران پیشنهاد داده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۳

به گزارش فارس و به نقل از پلتس، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: کشورهای همسایه در تلاشند با ارائه نفت ارزان‌قیمت، مشتریان بازار جهانی را جذب کنند.

وی افزود: با وجود این‌که ایران تخفیف قابل توجهی در فروش نفت خود نداده، اما توانسته سهم صادرات خود از بازار جهانی را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وزیر نفت ادامه داد: نفت ایران از نظر کیفیت برابر با نفت عراق و عربستان است و این دو کشور با ایران بر سر سهم بازار مشترکی رقابت می‌کنند که همین مساله چالش‌های زیادی را در بازار جهانی ایجاد کرده است. زنگنه تاکید کرد: پس از رسیدن تولید ایران به چهار میلیون بشکه در روز، ایران 5 تا 6 درصد مازاد ظرفیت تولید خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: هند، چین، کره‌جنوبی و اروپا و همچنین ترکیه در کنار آفریقای جنوبی بازارهای نفت اولیه ایران هستند، اما ایران باید بیش از پیش به اروپا و آفریقا تمرکز کند.

وزیر نفت اضافه کرد: ما مخالف اعمال سقف تولید برای اوپک نیستیم، اما این سقف تولید بدون اعمال سهمیه برای کشورها بی‌‌نتیجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها