سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد

صدور مازاد آب سنگین به کشورهای پیشرفته

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره انتقال ۳۲ تن آب سنگین به آمریکا با بیان اینکه هنوز پول واریز نشده و هرگاه واریز شد ما هم آب سنگین را ارسال می کنیم گفت: انتقال آب سنگین به آمریکا هفته‌های آینده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۷
انتقال ۳۲ تن آب سنگین به آمریکا در هفته‌های آینده

به گزارش جام جم آنلاین ، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در تهران درباره اظهارات اخیر سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان مبنی بر اینکه انتقال 32 تن آب سنگین به آمریکا در شرف انجام است، گفت: صحبت‌هایی شده، ولی هنوز پول واریز نشده و هر زمان واریز شد ما هم آب سنگین را می‌فرستیم.

صالحی افزود: آب سنگین هنوز سر جایش است و انشاءالله هر زمان پول آن را دریافت کردیم اقدام به ارسال آن می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ظرف هفته‌های آینده این کار انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات با روس‌ها برای فروش 40 تن آب سنگین به این کشور نیز اظهار داشت: مذاکره با روسیه برای فروش 40 تن آب سنگین هنوز ادامه دارد.

صالحی در خصوص مذاکرات با تعدادی از کشورهای اروپایی برای فروش آب سنگین به آنها نیز عنوان کرد: شرکت‌های یکی دو کشور اروپایی با ما تماس گرفته‌اند و در شرف مذاکره هستیم.

وی جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نداد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه 12 خرداد در پاسخ به سوالی درباره خرید 32 تن آب سنگین از ایران گفت: «همان‌طور که می‌دانید در تاریخ 22 آوریل برنامه ایزوتوپ وزارت انرژی قراردادی برای خریداری 32 تن آب سنگین از ایران به امضا رساند. ما انتظار داریم که این آب سنگین هفته‌های آتی وارد آمریکا شود.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها