ایران امشب در اسکوپیه به مصاف مقدونیه می‌رود

دستگرمی تیم ملی در اروپا

ورزشگاه «فیلیپ دوم» شهر اسکوپیه مقدونیه، از ساعت 21 و 30 دقیقه امشب میزبان تیم ملی ایران است؛ دیداری که برای کی‌روش و تیمش به منزله آخرین شروع برای حضور در جام جهانی 2018 است.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۰

با مقدونیه در دیداری تدارکاتی بازی می‌کند. صرف‌نظر از این‌که این تیم، آمار 11 بازی گذشته این تیم نشان می‌دهد که حریف تیم ملی چندان قدرتمند نیست، حتی در خانه.

مقدونیه گرچه تیمی نام‌آشنا برای فوتبالدوستان نیست، اما همین تیم بظاهر کوچک اروپایی برای ما خاطرات خوشی را رقم نزده است. در سال 2005 مقدونیه در یک تورنمنت چهارجانبه در تهران با حضور تیم‌های پاراگوئه و توگو شرکت کرد و موفق شد تیم ملی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. این تیم سپس در دیدار پایانی مقابل پاراگوئه به پیروزی رسید و جام را بالای سر برد. جالب این‌که از میان آن چهار تیم فقط مقدونیه به جام جهانی 2006 آلمان راه پیدا نکرده بود.

البته این تمام ماجرا نبود. ایران و مقدونیه یک بار دیگر با هم بازی کردند. این بار در نوامبر سال 2009 و در هوایی بارانی در ورزشگاه آزادی. تیم ایران با نتیجه یک بر صفر با گل آندرانیک تیموریان از حریف خود پیش بود، اما «گوران پاندف» با ضربه سر دروازه را باز کرد تا بازی در نهایت با نتیجه تساوی به پایان برسد. جالب این‌که پاندف پس از هفت سال بار دیگر در ترکیب تیم ملی مقدونیه حضور دارد. در واقع گلزنان آخرین دیدار دوستانه دو تیم بار دیگر و این بار در کسوت کاپیتان با هم روبه‌رو می‌شوند.

مردان «ایگور آنگلوفسکی» که در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه 141 قرار دارند، در 11 بازی گذشته تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند و هشت بازی را با شکست پشت سر گذاشته‌اند.

با این حال پیروزی‌های 3 بر یک مقدونیه مقابل آذربایجان و 4 بر یک این تیم مقابل مونته نگرو، نشان می‌دهد نباید این حریف را دست‌کم گرفت. به‌طور کل این تیم بازیکنان کمی دارد که در لیگ‌های درجه یک فوتبال جهان بازی کنند. بهترین لژیونر‌های مقدونیه‌ای‌ها در تیم‌های گرانادا، دیناموزاگرب و پالرمو حضور دارند. این قضیه مشخص می‌کند مقدونیه برای رقابت با سایر تیم‌های اروپایی، همواره کار سختی داشته و هیچ گاه در میان تیم‌های درجه یک اروپا حضور نداشته است.

حال در شرایطی که شاگردان کی‌روش در چهار دیدار گذشته خود پیروز شده‌اند، باید دید می‌توانند این روند را در مقابل مقدونیه نیز تداوم بخشند یا خیر. آخرین باری که ایران پیروز نشده، در مقابل ژاپن بوده که آن دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

مصدومیت ترابی و انصاری‌فرد جدی نیست

مهدی ترابی و کریم انصاری‌فرد دو بازیکن تیم ملی، در اولین جلسه تمرینی ایران غایب بودند. البته نه این‌که در هتل بمانند، بلکه به زمین تمرینی رفتند ولی نتوانستند با دیگران تمرین کنند. انصاری فرد از یونان با مصدومیت به تیم ملی رسید. او در تمرین پانینیوس از ناحیه کمر آسیب دید و در بازی‌های آخر تیمش، نتوانست 90دقیقه کار کند. البته این مصدومیت خیلی جدی نیست و یک ضرب‌خوردگی و کوفتگی است. کریم امیدوار است هر چه زودتر بتواند با تیم تمرین کند. مهدی ترابی بازیکن جوان سایپا و یکی از پدیده‌های کی روش هم در تمرین سه‌شنبه زیر نظر پزشک‌ها تمرین کرد. گویا او هم با مصدومیت جزئی روبه‌روست و کی‌روش ترجیح داد به این بازیکن جوان خود استراحت دهد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها