200 کودک بدون شناسنامه در استان کرمان

200 کودک بدون شناسنامه در استان کرمان زندگی می کنند که این آمار بسیار تکان دهنده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۷
200 کودک بدون شناسنامه در استان کرمان

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدعلی سلیمانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نخستین نشست منطقه‌ای هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محل بهزیستی کرمان گفت : بهزیستی به قدرت اجرایی با عقبه قهریه نیاز دارد و یکی از رسالت‌های بهزیستی شناسایی کودکان بی‌سرپرست است. نیروی انتظامی باید در زمینه شناسایی موارد کودک‌آزاری به بهزیستی کمک کند، زیرا کودک‌آزاری جرم است و کشف جرم نیز از وظایف پلیس به‌شمار می‌رود.

وی با یادآوری ثبت احوال کودکان بی‌سرپرست اضافه کرد: قانونگذار دست ما را باز گذاشته است تا در زمینه ثبت احوال این کودکان اقدام کنیم. آمار نگران‌کننده‌ای از کودکان بدون شناسنامه داریم و در سال گذشته 200 کودک بدون شناسنامه در استان کرمان داشتیم. حمایت مادی و معنوی از ایتام در قانون اساسی جمهوری اسلامی دیده شده و موضوع ایتام متوجه شخص ولی‌فقیه است و این وظیفه را به بهزیستی سپرده‌اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد : سال‌ها در بحث کودکان بدسرپرست درگیر مسائل اولیه بودیم و بحث‌هایی در زمینه فرزندخواندگی، تعریف بدسرپرست و قبولاندن مسئله ولایت قهری داشتیم، اما در قانون جدید رسما بدسرپرستی را وارد قانون کرده‌اند و امکان سرپرستی را برای زنان بدون شوهر فراهم شده و تشویق خانواده‌ها برای فرزندخواندگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های جدی در زمینه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست وجود دارد گفت:ماموریت‌های سازمان بهزیستی روز به روز به علت تحولات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می‌شود، اما قوانین هم‌پای تحولات پیش نمی‌رود و حمایت‌ها از بهزیستی کافی نیست. باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی استفاده کنیم. بهزیستی به قدرت اجرایی با عقبه قهریه نیاز دارد و یکی از رسالت‌های بهزیستی شناسایی کودکان بی‌سرپرست است.

منبع:‌روابط عمومی دادگستری استان کرمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها