نبرد مرگ و زندگی جوان موج‌سوار با کوسه

در این فیلم شاهد صحنه‌هایی از نجات یک جوان موج سوار استرالیایی خواهیم بودکه یک پایش را در حمله کوسه سفید از دست داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۴
نبرد مرگ و زندگی جوان موج‌سوار  با کوسه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تلگراف، یک مرد موج سوار 29 ساله استرالیایی که در یک ساحل محبوب برای موج سواران مشغول موج سواری بود، با آن ‌که پایش را در حمله کوسه سفید آدمخوار از دست داد اما تسلیم مرگ نشد و برای زنده ماندن با کوسه سفید 3.5 متری جنگید.

به گفته « برایان ویلیامز » دوست این جوان و رئیس باشگاه موج سواری محلی، « بن گرینگ » که یک کارگر معدن است، هنگام عصر در ساحل « فالکون » در غرب شهر « پرت» استرالیا بر روی تخته موج سواری دست و پا زنان در انتظار رسیدن یک موج مناسب بود که این حادثه مرگبار برایش اتفاق افتاد. کوسه سفید غول پیکری که صحرگاه همان روز در آب‌های اطراف این ساحل مشاهده شده بود او را مورد حمله قرار داد و با یک گاز پایش را قطع کرد .

« شلدون اسپنسر » دوست دیگر جوان حادثه دیده به نشریه وست استرالیا گفت : « در موقع حمله کوسه تخته موج سواری دوستم به دو نیم شد و ابر بزرگی از خون وی آب‌های اطراف محل حادثه را قرمز رنگ کرد. من به محض این‌که فریاد کمک خواستن بن را شنیدم، برگشتم و دیدم کوسه به دور او می‌چرخد. موج سوارهای دیگر اطراف ما هم فریاد « کوسه، کوسه » دوستم را شنیدند من و حدود بیست نفر موج سوار که در اطراف او بودیم بلافاصله شنا کنان به کمکش شتافتیم و یکی ازما سعی کرد تا جلوی خونریزی پای او را بگیرد. »

« ایان بارکر » موج سوار دیگرکه از نزدیک شاهد ماجرا بود گفت: « من برای کمک شنا کنان به طرف آنها رفتم که چشمم به قربانی حادثه افتاد که فوق‌العاده رنگ پریده بود. بقیه موج سوارها او را روی یک تخته موج سواری انداختند و ما حدود 100 متر در میان امواج دریا دست و پا زدیم تا او را به ساحل رساندیم. وقتی که به ساحل رسیدیم من دیدم که او بیهوش شده است و کوسه پای راست او را از بالای زانو کنده و با خود برده است. ما او را به یک بیمارستان در شهر پرت رساندیم و در آنجا بستری شد »

« شین هارتنوپ » دوست دیگر موج سوار مجروح گفت: « دوستم از سن کودکی در این آب‌ها موج سواری کرده و مشاهده کوسه‌ها در این آب‌ها امری عادی است. اما تا کنون در این ساحل چنین حادثه‌ای برای او و هیچیک از موج سواران محلی پیش نیامده است.

مسئولین ایالتی پس از حادثه حمله کوسه تورهای زیادی را برای صید کوسه ها در آب‌های ساحلی این منطقه نصب کرده اند. این مورد حمله کوسه در پی تعدادی از حملات کوسه‌ گزارش شده در سواحل غربی استرالیا که در 5 سال گذشته 8 نفر تلفات به جا گذاشت، پیش آمده است. در سال 2014 حملات کوسه جنجال عجیبی را در این منطقه ایجاد کرد که باعث محاکمه مسئولان محلی شد و به دنبال آن آنها 70 کوسه را صید کرده و کشتند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرشاد كیان فرد
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
كسی فیلم رو دانلود نكنه فقط ساحل رو نشون میده ،من موندم بخاطر اینكه این خبر رو جذاب نشون بدین چرا فیلمی میزارین كه هیچ ربطی به خبر نداره

نیازمندی ها