آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد

دیروز و در جریان رأی‌گیری هیات رئیسه مجلس خبرگان، آیت‌الله احمد جنتی با کسب اکثریت قاطع 51 رأی خبرگان ملت، به مدت دو سال رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۶

بر این اساس از 86 رای اخذ شده آیت‌الله احمد جنتی 51 رای، آیت‌الله ابراهیم امینی 21 رای و آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی 13 رای کسب کردند.

همچنین یک رای باطل محسوب شد. دیروز همچنین آیت‌الله موحدی‌کرمانی با 65 رأی و آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با 63 رأی به‌ترتیب نواب اول و دوم رئیس مجلس خبرگان شدند.

آیات خاتمی و دری نجف‌آبادی هم به‌عنوان دبیران اول و دوم، به عضویت هیأت رئیسه خبرگان درآمدند.

آیت‌الله جنتی دیروز در اولین نطق خود به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن منتخبان مردم در خبرگان را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجلس بیان کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درباره مجلس خبرگان تاکید کرد: مجلس خبرگان، مجلسی است که به مردم، برای شرایط سختی که پیش‌روی تاریخ ملت ما قرار می‌گیرد، اطمینان می‌دهد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی منتخب اول تهران در مجلس خبرگان هم در واکنش به انتخابات هیأت رئیسه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: ترکیب هیأت رئیسه این دوره خیلی خوب است.

افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که روز گذشته به ریاست آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی (رئیس سنی خبرگان) و با حضور تمامی اعضا در محل مجلس قدیم برگزار شد، حاشیه‌هایی همراه داشت.از جمله این حاشیه‌ها حضور محمود احمدی‌نژاد در کنار محسنی‌اژه‌ای در این جلسه و غیبت سیدحسن خمینی و آیت‌الله مصباح یزدی بود. در این جلسه همچنین آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان گزارشی از روند برگزاری انتخابات خبرگان ارائه کرد و مراسم تحلیف نمایندگان مردم در خبرگان پنجم نیز برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها