شمارش معکوس برای آغاز رقابت های انتخابی المپیک آغاز شده است، رقابت هایی که می تواند به انتظار 52 ساله والیبال ایران برای حضور در المپیک پایان دهد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۹
تیم ملی والیبال ایران در آستانه انتخابی المپیک چه شرایطی دارد؟ / پیروزی مقابل چین را جدی نگیرید

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی در توکیو فعلا حالش خوب است. پس از اردوی فرانسه که با دو شکست سنگین برای ملی پوشان ایران مقابل فرانسه در دیدارهای تدارکاتی همراه بود لازم بود پیش مقدمه ای فراهم شود برای ترمیم ذهنیت بازیکنان تیم ملی. این پیش مقدمه دیروز فراهم شد و تیم مقابل چین قرار گرفت، تیمی که اکنون هیچ برتری نسبت به تیم ایران ندارد. در آستانه رقابت های مهمی مثل انتخابی المپیک اما دستگرمی لازم است.

جمشید حمیدی کارشناس و پیشکسوت والیبال در رابطه با مصاف تیم ملی والیبال ایران با چین به جام جم ورزشی گفت: در دیدار ایران و چین مشخص بود که مربیان هر دو تیم یکدیگر را خیلی زیر نظر دارند و سعی می کنند دست خود را "رو" نکنند. چن سرمربی تیم ملی والیبال چین انسان با تجربه ای است و سابقه بازی در تیم ملی را دارد. او در دو سه سال اخیر به شدت مخفیانه کار کرده و سعی می کند در هر شرایطی دست خودش را رو نکند. همین مساله باعث شده تا تیم تحت هدایت او ناشناخته بازی کند.

وی افزود: البته لوزانو هم سعی کرد از تمام بازیکن استفاده کند. موسوی و دیگر بازیکنان تیم ملی از این بازی به شدت راضی بودند اما من فکر می کنم چین تیمی نیست که ما بخواهیم بر روی آن حساب کنیم یا ارزیابی خود را بر اساس پیروزی مقابل این تیم قرار بدهیم.

حمیدی در ادامه گفت: البته چینی ها چند بازیکن دارند که در لیگ جهانی فصل گذشته هم خیلی خوب در گروه سوم ظاهر شدند.آنها به خصوص مقابل یونان درخشان بازی کردند. با این وجود دیدار مقابل چین یک بازی دستگرمی بود و از لحاظ روانی پس از آن دو شکست وحشتناک مقابل فرانسه تاثیر مثبتی بر ذهن والیبالیست های ما گذاشت. سرعت و تنوع چینی ها در مقایسه با ژاپنی ها کمتر است بنابراین فرصت خوبی برای ملی پوشان ما بود تا با برتری که نسبت به آنها دارند خودشان را محک بزنند.

این کارشناس والیبال خاطرنشان کرد: بازی با چین را نباید جدی بگیریم. به نظر من تیم ملی والیبال که فردا با لهستان بازی دارد اگر مقابل ذخیره های این تیم قرار بگیرند بهتر موجودیت خود را نشان خواهند داد.

محمودی ، ستاره تمرینات تیم ملی

شهرام محمودی روز گذشته مقابل چین بازی نکرد اما در تمرینات امروز آماده ترین بازیکن بود.

تیم ملی والیبال ایران در صبح سومین روز اقامت خود از ساعت 9 صبح (دوشنبه) به مدت سه ساعت زیر نظر کادر فنی به تمرین با توپ پرداخت.

ملی پوشان بعد از گرم کردن و انجام تمرینات سرویس و دریافت به دو گروه تقسیم شدند و با هم به مسابقه پرداختند. لوزانو هم دائما اقدام به جابجایی بازیکنان در ارنج های مختلف می کرد.

نکته مشهود در تمرینات امروز آمادگی بالای والیبالیست ها از نظر بدنی و همچنین انگیزه و روحیه خوب آن ها بود.

اما در تمرین امروز شهرام محمودی که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته پا به پای سایر بازیکنان نمایش خیره کننده و امیدوار کننده ای داشت و همانطور که لوزانو گفته بود از امروز به همراه دیگر بازیکنان به تمرین پرداخت. پیش از این نیز فرهاد قائمی آمادگی خود را بعد از پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی نشان داده بود. ملی پوشان کشورمان عصر امروز به وقت محلی یک جلسه تمرین کار با وزنه را زیر نظر کادر فنی برگزار می کنند.

بدین ترتیب در چهار روز مانده به آغاز مسابقات تیم ملی والببال ایران گام به گام به مرز آمادگی 100 در صدی برای شرکت در رقابت های انتخابی المپیک نزدیک می شود.

والیبالیست های ایران باید در آخرین گام قبل از شروع بازی ها از ساعت 17 روز چهارشنبه(به وقت محلی) با لهستان یک دیدار تدارکاتی داشته باشند.

رقابت های انتخابی المپیک والیبال از روز 8 خرداد آغاز می شود و تیم ملی ایران به دنبال تحقق رویای 52 ساله صعود به المپیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها