234 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، دیروز به پای طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو، 138 رای موافق ریختند تا پس از جنجال مخدوش شدن این قانون در ماه‌های اخیر، تکلیف کنکور و کنکوری‌ها مشخص شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۳

به گزارش جام‌جم، جنجال از زمانی شروع شد که یکی از داوطلبان کنکور با طرح دعوایی در دیوان عدالت اداری سبب شد تا این دیوان، تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را ملغی کند، در حالی که این تاکید واضح قانون سنجش و پذیرش دانشجو بود.

پس ازاین اتفاق و البته با چند ماه تاخیر و رایزنی میان مجلس، آموزش و پرورش و سازمان سنجش، زمزمه‌های اصلاح قانون پذیرش دانشجو که در میان عامه مردم به قانون حذف کنکور مشهور است، شنیده شد. دیروز اما این زمزمه‌ها جامه عمل پوشید و این قانون اصلاح شد که در نتیجه آن، تکلیف کنکوری‌ها نیز روشن شد.

به این ترتیب و طبق مصوبه مجلس، نمرات تعدادی از دروس دوره‌ متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری به‌صورت نهایی و سراسری برگزار می‌شود، در نتیجه کنکور اثرگذار خواهد بود. البته این تاثیر فعلا مثبت است و تاثیر منفی دروس در نتیجه کنکور تا اطلاع ثانوی مطرح نیست. این مصوبه دیروز در حالی از خانه ملت بیرون آمد که مهم‌ترین مانع اجرای آن برگزاری امتحانات مدارس به‌صورت نهایی و استاندارد است، اتفاقی که هم‌اکنون فقط در پایه سوم دبیرستان رخ می‌دهد و بقیه پایه‌های دوره‌های متوسطه ازآن محروم هستند. حالا باید دید آموزش و پرورش چه زمانی برای اجرای این تکلیف قانونی آماده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها