معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حداقل 150 هزار تومان از طریق کمک‌های جانبی به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۱

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با مهر افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان، امروز در هیات مدیره سازمان مشخص و پس از آن به هیات دولت اعلام می‌شود و بعد از تائید دولت اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بازنشستگان مطمئن باشند که میزان افزایش حقوق آنها بالاتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود و همزمان با حقوق خرداد پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول به کمک‌های جانبی به بازنشستگان در سال 95 اشاره و تاکید کرد: کمک‌هزینه جانبی در بخش‌های مختلف مانند کمک‌معیشت، کمک‌مسکن، حق سنوات مازاد به 20 سال، کمک‌عائله‌مندی، کمک‌هزینه اولاد و کمک‌هزینه همسر متکفل برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، کمک‌معیشت یا خواربار سال گذشته 35 هزار تومان بود که امسال به 38 هزار و 500 تومان افزایش یافت و همچنین کمک مسکن نیز سال گذشته 15 هزار تومان بود که امسال به 16 هزار و 500 تومان رسیده است.

زدا به حق سنوات مازاد بر 20 سال اشاره و اظهار کرد: حق سنوات مازاد بر 20 سال به ازای هر سال، سال گذشته 500 تومان بود که امسال نیز همین مبلغ به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌عائله‌مندی نیز سال گذشته 30 هزار و 700 تومان بود که امسال به 35 هزار تومان افزایش یافته و کمک‌اولاد نیز سال قبل 6200 تومان بوده که در سال 95 به 7000 تومان رسیده است.

این مقام مسئول یادآور شد: کمک‌هزینه همسر متکفل سال قبل، 15 هزار تومان بود که امسال به 17 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها