کشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران پس از بهبودی کامل، ماجرای تیراندازی عده‌ای از افراد در شهر صحنه کرمانشاه که قصد جانش را کرده بودند، شرح داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۵
ماجرای تیراندازی خونین در کرمانشاه از زبان فریدون قنبری

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ایسنا ، فریدون قنبری دارنده مدال طلای آسیا و جوانان جهان که در مسابقات جهانی 2003 نیویورک نیز عضو تیم ملی بزرگسالان ایران بوده است، 16 آذرماه سال گذشته در حالی که در خیابانهای شهر صحنه کرمانشاه در حال رانندگی بود توسط افراد ناشناس مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت که بر اثر آن شدیدا مجروح و به بیمارستان منتقل شد. طبق اظهار نظر پزشکان وی به علت تحمل زیاد بواسطه قوای جسمانی، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و خوشبختانه هم اینک در سلامت کامل بسر می‌برد و حتی به دنبال این است چندماه دیگر در رشته ورزشی مبارزه آزاد در مالزی شرکت کند.

فریدون قنبری در گفتگو با ایسنا، درباره این حادثه اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم پیش یکی از آشنایان نزد من آمد و از کلاه‌برداری عده‌ای از افراد خبر داد و خواستار این شد که حق او را از این افراد بگیرم. من نیز از آنجا که این فرد انسان ضعیفی بود و مورد ظلم واقع شده بود خواسته او را پذیرفتم و حقش را از این افراد گرفتم و حتی یک سیلی محکم نیز به نفر اصلی آن‌ها بخاطر کار زشتی که مرتکب شده بود زدم. خدا شاهد است که فقط برای گرفتن حق آن مرد اقدام به اینکار کردم و هیچ گونه مسئله دیگری درمیان نبود. چند سال است که هیچ حاشیه‌ای ندارم و از اشتباهات گذشته درس گرفته‌ام.

دارنده مدال طلای آسیا با اشاره به اتفاق روز حادثه خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث کینه این افراد نسبت به من شد و آن‌ها پس از زمانی در حدود یک سال در حالیکه 16 آذرماه سال گذشته در یکی از خیابان‌های شهر صحنه مشغول رانندگی بودم 4 نفر سوار بر خودوری پژو 405 به وسیله نقلیه من نزدیک شدند و با اسلحه کلاشینکف اقدام به تیراندازی به طرف من کردند و تا می توانستند گلوله به سمت من شلیک کردند تا با قتل من به خیال خودشان انتقامجویی کنند.

وی افزود: 4 گلوله به بدن من اصابت کرد که یک گلوله به کتف چپ، یک گلوله به صورت و دو گلوله نیز به کف دو دستم خورد و باعث شد شدیدا مجروح شوم و خون زیادی از من برود. چیزی در حدود 20 گلوله نیز به ماشینم اصابت کرد که این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها فقط به قصد کشتن من اقدام به این کار کردند.

قنبری ادامه داد: پس از این حادثه سریعا توسط مردم به بیمارستان طالقانی کرمانشاه انتقال داده شدم و خوشبختانه با تلاش زیاد پزشکان و مخصوصا زحماتی که دکتر رییسی رییس بیمارستان طالقانی برای من کشیدند از مرگ نجات پیدا کردم. الان هم به لطف خدا کاملا خوب شده‌ام و مشکل خاصی ندارم.

وی در ادامه گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نفر اصلی این درگیری که اقدام به شلیک کرده است با ضمانت 400 میلیون تومانی آزاد است، گفت: 3 نفر دیگر نیز با تلاش نیروی انتظامی و اطلاعات که جا دارد صمیمانه از آن‌ها تشکر کنم دستگیر شدند و هم اینک در بازداشت بسر می‌برند. نفر اصلی نیز پس از 3 ماه حبس و با ضمانت 400 میلیون تومانی آزاد شده اما در شهر صحنه و تحت نظارت است تا به سزای عمل خود برسد. به هیچ وجه قصد رضایت ندارم بلکه از مسئولان دادستانی کرمانشاه می‌خواهم این افراد را به اشد مجازات محکوم کند تا درسی برای سایرین باشد که امنیت جامعه و مردم را به خطر نیندازند.

دارنده مدال طلای جوانان جهان درباره هزینه های بستری‌شدنش در بیمارستان نیز گفت: رقمی در حدود 70 تا 80 میلیون تومان هزینه جراحی‌های مختلف بر روی صورت، کتف و دستانم شد که همگی این هزینه‌ها توسط دکتر طلوعی شهردار منطقه 7 تهران که یک کرمانشاهی است و لطف زیادی در حق من دارد پرداخت شد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نه جوهری مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و نه هیچ کدام از مسئولان ورزشی حتی یک بار هم به من در بیمارستان سر نزدند تا حداقل جویای حال من شوند. با اینکه فاصله اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه تا بیمارستان طالقانی فقط ده دقیقه بود اما این زحمت را به خودشان ندادند که جویای حال من شوند.برای آن‌ها فقط پهلوان زنده را عشق است. نه من بلکه برای حل مشکل بابک قربانی که خدا رحمتش کند هم هیچ کاری نکردند. البته برادران محبی در هیئت کشتی استان پیگیر کارهای من بودند که جا دارد از آن‌ها قدردانی کنم.

قنبری ادامه داد: تنها غلامرضا محمدی و علی نوایی از جامعه بزرگ کشتی ایران با من تماس گرفتند و پیگیر حال من شدند که واقعا از تماس آن‌ها خوشحال شدم و از اینکه یاد من بودند از آن‌ها تشکر می‌کنم. همچنین از آقای طالبی، دکتر مردان پور،دکتر عزیزی و دکتر ایمانی که به صورت رایگان کار ارتودنسی دندان‌های من را که بخاطر اصابت گلوله به چانه‌ام شدیدا آسیب دیده بود انجام داد صمیمانه قدردانی می‌کنم.

دارنده مدال طلای آسیا، درباره اینکه آیا فعالیتی در عرصه مربیگری کشتی در استان کرمانشاه دارد یا خیر گفت: چند سالی می‌شود که در کشتی فعالیتی ندارم. پیش از این اتفاق در رشته مبارزه آزاد در ایران انتخاب شدم و قرار بود به مالزی بروم تا در مسابقات این رشته شرکت کنم که با این اتفاق قسمت نشد. امیدوارم در آینده نزدیک و با بهبودی کامل تمریناتم را از سر بگیرم و بار دیگر در این رشته فعالیتم را آغاز کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها