در 35 سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته که ورزش بانوان از انزوا خارج شود. آمارها نشان می‌دهد که والیبال جزو رشته‌هایی است که بیش از 54 درصد ورزشکاران سازمان‌یافته آن را زنان تشکیل می‌دهند، اما بانوان والیبال ایران سقف پرواز خود را پایین گرفتند و به کمترین‌ها راضی هستند که باید این دیدگاه تغییر کند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۸

یکی از نقاط ضعف والیبال بانوان، نبود جاه‌طلبی در مسئولان بانوان استانی این ورزش است و همین موضوع مانع تلاش آنان می‌شود. باید این سیستم را اصلاح کنیم.

از 80 میلیون جمعیت ایران، 40 میلیون را زنان تشکیل می‌دهند و باید همگی آنان بدون واسطه در صورت توانایی راهی برای رسیدن به تیم ملی والیبال داشته باشند. مسئولیت این کار با نواب رئیسان بانوان در 31 استان کشور است. ساختار هیات‌ها باید به گونه‌ای باشد که استعدادها در همه نقاط کشور شناسایی شوند. اگر سیستم کامل باشد استعدادها از سنین پایین شناسایی می‌شوند.

من اعتقاد دارم که والیبال بانوان هم می‌تواند همانند مردان در آسیا و جهان بدرخشد. باور دارم که دختران ایرانی می‌توانند روی سکوهای آسیا بایستند. برخی کشورها که جمعیت بسیار کمتری نسبت به ایران دارند، یک تیم درخشان انتخاب می‌کنند و حیف است که ایران نتواند از بین 40 میلیون زن ایرانی تیم قدرتمندی تشکیل دهد.

بانوان نباید به وضع فعلی قانع باشند. انتظار ما این است که درخواست‌های آنها مانند پسران باشد و به کمتر از آن راضی نشوند. هر نوع امکاناتی نیاز داشته باشند، فدراسیون در اختیار قرار می‌دهد. برای رشد و توسعه والیبال بانوان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم زیرا در این رشته ورزشی نگاه جنسیتی نداریم. قطعا با برنامه‌ریزی و تلاش می‌توانید به مقام‌هایی همچون والیبال مردان برسید. این موضوع وقتی انجام می‌شود که ساختار درستی در والیبال بانوان باشد و افراد منافع ملی را به منافع شخصی ترجیج دهند. اگر به دنبال منافع ملی باشید، منافع شخصی هم تامین می‌شود. توجه به منفعت‌های شخصی آفتی در والیبال است و باید برای رسیدن به جایگاه رفیع آسیایی و جهانی به فکر منافع ملی باشیم. بنده به عنوان مسئول والیبال ایران که مردم از آن انتظار دارند، تاکید می‌کنم که هیچ محدودیت مالی و امکاناتی برای رشد و توسعه والیبال بانوان نداریم. در مردان این مسیر را طی کردیم و زنان هم می‌توانند. در سال 2006 در جایگاه ششم مردان آسیا بودیم مانند وضعیت فعلی زنان، اما الان به دنبال سکو در المپیک هستیم. در بخش زنان هم می‌توان با حفظ ارزش‌ها به سکوهای آسیایی و جهانی در بانوان رسید. سال 95، سال تحول والیبال بانوان است.

محمدرضا داورزنی - رئیس فدراسیون والیبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها