پرونده قتل هولناک دختر هشت ساله در روستایی در لواسان با اظهارات شاهدان جدید و رد آنها توسط متهم، وارد مرحله تازه‌ای شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۰
معمای قتل مرموز دختر 8 ساله

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از نهم اسفند سال 90 و در پی ناپدید‌شدن دختر هشت ساله در دستور کار پلیس قرار گرفت. ساعت 7 صبح دو خواهر برای رفتن به مدرسه‌، خانه‌شان را در یکی از روستاهای میگون در لواسان ترک کردند. پس از رسیدن به سر کوچه خواهر بزرگ‌تر وارد مغازه‌ای شد تا برای حدیثه هشت ساله خوراکی بخرد، اما وقتی بیرون آمد اثری از خواهرش نبود. در ادامه، جست‌وجوی اهالی در منطقه آغاز شد، اما هیچ ردی از حدیثه به دست نیامد و پدر این دختر با مراجعه به پلیس به طرح شکایت پرداخت. تحقیقات پلیس دراین باره آغاز شده بود که عصر همان روز خبر رسید یکی از اهالی جسد سوخته‌ حدیثه را در استخر یک باغ در آن منطقه پیدا کرده است.

تجسس‌ها ادامه داشت تا این که مردی با مراجعه به ماموران گفت: روز حادثه حدیثه را سوار بر خودروی مردی به‌نام فرشید دیدم. پس از این ادعا فرشید احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر هرگونه جرمی شد. این در حالی بود که یکی از اهالی نیز به ماموران گفت: روز حادثه فرشید را در حال آتش زدن جعبه‌های چوب در باغی دیده است. پس از تکمیل تحقیقات با توجه به دلایلی که علیه فرشید مطرح شده بود، بازپرس برای او قرار مجرمیت به اتهام قتل عمد صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

چندی قبل متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. اولیای دم در این جلسه برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.

فرشید نیز در دفاع از خود گفت: مرا بی‌گناه دوسال زندانی کرده‌اید. من مرتکب قتل نشده‌ام و انگیزه‌ای برای ارتکاب آن هم نداشته‌ام به همین دلیل درخواست دارم حکم برائت من صادر شود. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و فرشید را از اتهام قتل تبرئه کردند.

با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور، قضات دیوان عالی حکم تبرئه را نقض کردند و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد. صبح دیروز متهم به ریاست قاضی مقدم زهرا پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند.

وکیل آنها هم گفت: از هر طرف به این پرونده نگاه کنید عامل قتل فرشید است. او در اظهاراتش 9 مورد تناقض دارد. شاهدهای جدیدی وجود دارند که تائید می‌کنند، فرشید قاتل است. او حتی در زندان هم به یکی از زندانیان گفته «مرا هنگام سوار کردن دختر دیده‌اند.» با توجه به این دلایل برای کشف راز قتل درخواست تحقیق از شاهدان را دارم.

در ادامه قضات به تحقیق از شاهدان پرونده پرداختند. یکی از شاهدان که با خانواده مقتول نسبت فامیلی دارد، عنوان کرد: بعد از تبرئه فرشید، او از من خواست به یک رستوران بروم. وقتی به رستوران رفتم، گفت به عموی حدیثه بگویم که از پیگیری پرونده دست بکشد وگرنه دخترش را می‌کشم. البته در مورد حدیثه حرفی نزد.

دومین شاهد هم وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: یک روز از مقابل خانه مقتول رد می‌شد که مادر حدیثه به من توهین کرد و مدعی شد پول گرفتم و به نفع فرشید شهادت داده‌ام. خیلی از این حرف ناراحت شدم و موضوع را به فرشید گفتم که او در جواب گفت؛ ناراحت نباش بذار آب‌ها از آسیاب بیفتد یک نفر دیگر از این خانواده را می‌کشم.

این ادعاها در حالی مطرح شد که متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت، منکر شهادت شهود شد و گفت: این حرف‌ها را قبول ندارم و شهادت آنها درست نیست.

رئیس دادگاه با اعلام ختم رسیدگی به این جلسه خواستار حضور دیگر شهود پرونده در جلسه بعدی محاکمه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
امیر
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
۰
۰
این حرفهای خاله زنكه ای كه نشد مدرك !!!! باید مدرك محكمه پسند پیدا كنند !
كیمیا
-
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
۰
۰
خودش كشته واگذارش به خدا
سعید
-
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
اینجا زده فرشید یه جا دیگه "رسیدگی دوباره به پرونده حدیثه" زده رضا بالاخره رضا بوده یا فرشید ؟
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
كیمیا خانوم این اقا كه اسمش فرشید هست كارگر خونه ی ما توی میگین هست پدر حدیثه چند بار از این فرشید به ما بد گفته بود بعد تازشم اخر كه تبرئه شد اومد در خونه ما و به فرشید گفت من بالاخره تو رو به دار میرسونم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها