وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه راهبردی «اس ـ 300» در اختیار پدافند هوایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۰

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان دیروز در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) همچنین از مراحل پایانی ساخت سامانه بومی پدافند هوایی «باور 373» خبر داد و افزود: این سامانه که قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک، کروز، پهپاد و هواپیماهای جنگی را دارد، امسال ساخته شده و در خط تولید قرار می‌گیرد.

همچنین روز گذشته سردار سرتیپ سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه نخستین نشست تخصصی تبیین اندیشه‌های راهبردی امام خامنه‌ای که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: توان دفاعی و بازدارندگی ما در وضعیت بسیار اطمینان‌بخشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحرکات گروه‌های تکفیری در منطقه خان طومان سوریه افزود: گاهی اوقات برخی موقعیت‌ها جابه‌جا می‌شود، اما چیزی که حقیقت دارد این است که نظام سوریه بر اوضاع مسلط است و این تغییر تاکتیکی کوچک نمی‌تواند تأثیری بر آن صحنه بزرگ نبرد داشته باشد، با این حال تلاش می‌شود بخشی از قطعات تصرف شده از سوی گروه‌های تکفیری بازپس‌گیری شود.

از سوی دیگر، دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر تاکید کرد: آمریکایی‌ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند، ناوهای آنها در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان غرق می‌شوند.

او در بخشی از این برنامه خاطرنشان کرد: از سال 94 به آمریکایی‌ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج‌فارس حضور دارند، باید به زبان فارسی مسلط باشند به همین علت تقریباً در همه ناوهای آمریکایی افراد فارسی زبان حضور دارند. در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی در 22 دی 94 بسیاری از مکالمات میان ما و آنها به زبان فارسی انجام شد.

دیروز همچنین محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با انتشار یادداشتی اینستاگرامی به مناسبت روز پاسدار نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با قوت بر همان عهد نخستین استوار است و با پیروی از استوانه نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه، همواره نگهبان امنیت و اقتدار نظام خواهد بود. دفاع و مقاومت ما سوریه، عراق یا لبنان را نمی‌شناسد، ما اسلام و ملت ایران را می‌شناسیم. هرجا رهبر عزیزمان لازم بدانند برای دفاع از منافع اسلام و ملت ایران حاضر خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها