قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد: 21 درصد کارگران ما درمحیط‌های صنعتی، مصرف‌کننده موادمخدر هستند.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۴

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی با بیان این‌که سال گذشته 30 هزار نفر به علت مصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: حدود 790 هزار معتاد را تحت‌پوشش درمان داریم که برای این امر سالانه بیش از 30 تن دارو مصرف و بیش از ده هزار میلیارد خسارت به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که اعتیاد جزو پنج آسیب اجتماعی مهم کشور است که مقام معظم رهبری بر ضرورت مبارزه با آن تاکید کرده‌اند، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز تکلیف شده است که 25درصد از آمار مربوط به اعتیاد کاهش یابد.

جزینی افزود: ساخت و تولید مواد صنعتی در گوشه آشپزخانه‌ها صورت می‌گیرد و ما سال گذشته 220 کارگاه و آشپزخانه تولید شیشه را منهدم کردیم. امسال تاکنون 70 تن موادمخدر کشف شده است و سال گذشته نیز 618 تن موادمخدر کشف شد که دو تن از آن شیشه بود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: باید روی خنثی‌سازی باورهای غلط کار کنیم، چرا باید برخی بانوان، آرایشگاه‌ها را با داروخانه‌ها اشتباه گرفته و در آنجا قرص لاغری تهیه کنند که دارای آمفتامین است. ما سال گذشته 30 هزار مرگ به علت موادمخدر داشتیم، یعنی هر 8 ساعت یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 300هزار نفر با شماره تلفن 09628 تماس گرفتند که 80 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دادند، این موضوع نشان‌دهنده آن است که مادران نگران زندگی و فرزندان خود هستند و باید مهارت فرزندپروری را برای آنها دنبال کرد.

72 درصد دانشجویان ما می‌گویند که دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند اوقات فراغت آنها را پر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها