وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : به سعودی ها اعلام کرده ایم که اگر نظرات ما تأمین نشود، قطعاً امسال حج ایرانیان انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۹
اگر نظرات ما تامین نشود حج امسال  برگزار نمی شود/زمان را از دست دادیم

به گزارش جام جم آنلاین وبه خبرگزاری صدا و سیما؛ علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه جشن زادروز هنرمندان پیشکسوت با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی حج افزود: سیاست کلی نظام این است که ما همه تلاشمان را انجام دهیم تا زائران ما امسال برای حج تمتع اعزام شوند.

وی گفت: تجربه 3 - 4 ماه گذشته نشان می دهد که دولت عربستان سعودی مایل نیست در این باره همکاری کند.

جنتی افزود: هم اکنون ما زمان را از دست می دهیم و تقریباً به روزهای آخر رسیده ایم که می توانستیم کارهای مقدماتی حج تمتع را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه درباره تأمین مسکن زائران کاری انجام نشده است، گفت: همچنین در خصوص حمل و نقل نیز نتوانستیم با مقامات سعودی به توافق برسیم.

جنتی با بیان اینکه سعودی ها درباره صدور روادید نیز حاضر نشدند کمترین همکاری را داشته باشند، افزود: سعودی ها یک سری برنامه های تحکمی را ابلاغ می کنند و تاکید می کنند؛ جمهوری اسلامی باید این کارها را انجام دهد و ما به هیچ وجه زیر بار آن مسائل نخواهیم رفت.

وی گفت: امنیت زائران ما حتماً باید تأمین شود و هم اکنون در عربستان کنسولگری نداریم که خدمات کنسولی ارائه دهد.

جنتی افزود: روادید آنها به صورت الکترونیک است و حتماً از طریق کشور ثالث صادر نمی شود و باید در داخل کشورمان صادر شود.

وی با اشاره به اینکه باید حرمت و کرامت زائران بیت الله الحرام رعایت شود، گفت: با توجه به نوع برخوردهایی که مقامات عربستان تاکنون، حتی با هیئت اعزامی ما داشتند، به نظر نمی آید که این حرمت را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها