دیوان محاسبات کل کشور با صدور اطلاعیه‌ای، پرداخت حقوق و مزایای نجومی به برخی مدیران و اعضای هیات مدیره بانک‌ها و بیمه‌های دولتی را در پایان سال گذشته، غیرقانونی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۲

دیوان محاسبات همچنین درخصوص حقوق چند ده میلیونی برخی مدیران بیمه مرکزی اظهار کرد که به بیمه مرکزی برای عودت وجوه، تذکر جدی داده شده و تخلف این شرکت در دست رسیدگی است.

به گزارش فارس، دیوان محاسبات کشور در پی انتشار اخبار مربوط به حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران بیمه مرکزی به‌منظور رفع ابهام و اقدامات دیوان محاسبات اعلام کرد: در دهم اردیبهشت 92 توسط کارگروه ذی‌ربط فوق‌العاده‌ خاص، موضوع بند (ح) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی، برای اعضای هیات مدیره و مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌های دولتی تصویب شده است، پس از آن دیوان محاسبات کشور درخصوص غیرمستمر بودن فوق‌العاده مذکور و عدم احتساب آن در اضافه‌کار اعضای هیات مدیره و مدیران عامل تذکر لازم را به مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها اعلام کرده که از زمان تذکر دیوان، مراتب در پرداخت‌های سال 1393 و 1394 بیمه مرکزی اصلاح شده است، لیکن به علت عدم اصلاح پرداخت‌های سال 1392 پرونده تخلف مسئولان بیمه مرکزی در این خصوص به دادسرای دیوان محاسبات ارسال شده است.

دیوان محاسبات افزوده است: متاسفانه برخلاف رویه موجود در اسفند 1394 مابه‌التفاوت اضافه کار برای شش ماه از سال 1394 اعضای هیات عامل و رئیس کل بیمه مرکزی به همراه حقوق و مزایای اسفند آنان در یک فهرست حقوقی پرداخت شده که با تذکر دیوان محاسبات مبلغ 2.106.710.000 از وجوه غیرقانونی به حساب‌های مربوط عودت داده شده که تخلف مذکور نیز در دست رسیدگی دیوان محاسبات است.

بر اساس این اطلاعیه، همچنین اعضای هیات مدیره برخی بانک‌های دولتی نیز مشابه بیمه مرکزی دریافت‌های غیرقانونی در پایان سال قبل داشته‌اند که علاوه بر طرح پرونده آنان در دادسرای دیوان محاسبات، تذکر جدی به مدیران عامل بانک‌های مذکور داده شده که سریعاً نسبت به واریز دریافت‌های غیرقانونی به حساب‌های خزانه اقدام کنند.

تصمیم وزیر اقتصاد چیست؟

از سوی دیگر، گزارش کمیته ویژه رسیدگی به فیش‌های حقوقی کلان مدیران ارشد بیمه مرکزی، پس از عودت مبلغ 200 میلیون تومان از مبالغ دریافتی به حساب دولت، امروز به وزیر اقتصاد ارائه می‌شود.

به گزارش مهر، در پی دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی به کمیته ویژه رسیدگی به موضوع فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی مدیران ارشد بیمه مرکزی، کمیته مذکور در مراحل نهایی بررسی قرار دارد و قرار است گزارش پایانی آماده و به علی طیب‌نیا ارائه شود.

این در حالی است که در پی گسترده شدن ابعاد این موضوع، روز گذشته مدیران ارشد بیمه مرکزی در مجموع 200 میلیون تومان از مبالغ دریافتی بابت حقوق اسفند را به حساب بیمه مرکزی عودت دادند.

قرار است پس از دریافت گزارش مذکور توسط طیب‌نیا، وزارت اقتصاد بیانیه‌ای را در این زمینه صادر کند تا ابعاد و جزئیات موضوع مشخص شود.

به گزارش مهر، فیش‌های حقوقی برخی از اعضای هیات عامل و معاونان بیمه مرکزی با نام آنها روی برخی سایت‌ها و رسانه‌های خبری منتشر شده است.

مشاهده فیش‌های حقوقی این مدیران نشان می‌دهد که سه مدیر ارشد بیمه مرکزی 180 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و حقوق تنها یک نفر 87 میلیون تومان بوده است.

وام ضروری بالای 400 میلیون تومانی، وام خودروی مدیران، اضافه‌کاری چهار میلیون تومانی، اضافه‌کاری فوق‌العاده 33 میلیون تومانی و برخی ارقام دیگر نیز در این فیش‌ها درج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها