در حمله مسلحانه گروهی ناشناس به منطقه حلوان واقع در جنوب قاهره هشت پلیس این کشور از جمله یک افسر کشته شدند.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۱

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد یک گروه از نیروهای امنیتی اداره تحقیقات پلیس منطقه حلوان ساعات اولیه روز گذشته با لباس شخصی در حال بررسی وضعیت امنیتی مرکز با یک مینی‌بوس بودند که گروهی ناشناس با یک خودروی شاسی بلند در خیابان عمر بن عبدالعزیز سد راه آنها شده و سپس چهار نفر که پشت خودرو مخفی شده بودند، بیرون آمده و شروع به تیراندازی به سمت آنها کرده و بسرعت متواری شدند.

به گفته برخی منابع در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، سروان محمد محمد حامد، معاون رئیس مرکز پلیس حلوان نیز از جمله کشته‌های این حمله است. برخی شاهدان در گفت‌وگو با رویترز اظهار کردند که نیروهای امنیتی برخی مسیرهای منطقه را برای بازداشت مهاجمان ناشناس مسدود کرده‌اند.

چند ساعت پس از این حادثه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله در جنوب قاهره و کشته‌شدن شماری از نیروهای پلیس مصر را به‌عهده گرفت. این درحالی است که روزنامه الیوم السابع گزارش داده که یک گروه مرتبط با اخوان‌المسلمین موسوم به «جنبش مقاومت مردمی مصر» مسئولیت کشتن این هشت پلیس مصری را به‌عهده گرفته است. این جنبش در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، مدعی شده که این حمله را به منظور گرامی‌داشتن یاد قربانیان اعتراضات برپا شده در نزدیکی مسجد رابعه العدویه انجام داده است. منطقه حلوان یک منطقه صنعتی و پرازدحام و همواره شاهد تظاهرات طرفداران اخوان‌المسلمین بوده است.

نیروهای امنیتی مصر اخیرا هدف حملات متعددی در استان‌های مختلف قرار می‌گیرند، اما شدیدترین این حملات در استان سینای شمالی است که گروه تروریستی «ولایت سینا» شاخه داعش در مصر فعالیت دارد. نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر از سپتامبر 2013 عملیات نظامی گسترده‌ای را با هدف نابودی تروریست‌ها، تکفیری‌ها و تمامی گروه‌های خرابکار استان‌های این کشور بویژه شبکه جزیره سینا آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها