علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌منظور دیدار با مقامات لبنانی و بررسی تحولات و موضوعات منطقه‌ای به بیروت پایتخت لبنان سفر کرده است، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سپس نبیه بری و تمام سلام رئیس پارلمان و نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۲

او در این سفر همچنین در اجلاس بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت با عنوان سازنده بودن مقاومت و ویرانگری تروریست شرکت می‌کند.

حمایت ملت‌های عربی از عربستان توهم است

مشاور عالی رهبر انقلاب در حاشیه این سفر با شبکه تلویزیونی المیادین گفت‌وگو کرد و درباره بحران سوریه گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند راه‌حل مورد نظر خود را به ملت سوریه تحمیل کند. سوریه در نبرد خود ضدتروریسم پیروز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر ولایتی افزود: دوستان و دشمنان سوریه می‌دانند نمی‌توان راه‌حلی را به ملت سوریه تحمیل کرد. هر راه‌حلی به سوری‌ها تحمیل شود، شرایط پنج سال گذشته در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با محکوم کردن اتهامات عربستان سعودی به ایران درباره مداخله در عراق و سوریه، سعودی‌ها را به حمایت از تروریسم در این دو کشور متهم کرد و گفت: ما در عراق بر اساس درخواست رسمی دولت این کشور برای مبارزه با داعش دخالت کردیم و در مورد سوریه هم به درخواست دولت قانونی این کشور نیرو اعزام کردیم تا از دمشق در برابر حمله داعش حمایت کنیم. آیا عربستان به این مساله اعتراض دارد و می‌گوید نباید ایران در عراق و سوریه مداخله کند؟ خود شما که در عراق و سوریه دخالت می‌کنید. ما از دولت‌های قانونی این دو کشور حمایت می‌کنیم و شما حامی دشمنان دو کشور هستید.

وی با تاکید بر این‌که ملت یمن امروز با گذشت بیش از یک‌سال از جنگ، قوی‌تر شده است، خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از یک‌سال تعرض به یمن، ملت این کشور اکنون در این جنگ قوی‌تر است. اگر سعودی‌ها این اقدامات خود را کنار بگذارند ما هیچ مشکلی با آنها نداریم. اما اگر بخواهند در امور ما و امور داخلی دیگر کشورهای عربی مداخله کنند و مدعی آن باشند که وکیل و قیم آنها هستند، ما به این کشورها از سعودی‌ها نزدیک‌تر هستیم. درست است که ما ایرانی و آنها عرب هستند، اما دین مشترک عامل قوی‌تری بین ماست. اگر عربستان تصور می‌کند ملت‌های عربی از آن حمایت می‌کنند، در توهم قرار دارد و چنین تصوری اشتباه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها