آیا معمار موفقیت کشتی فرنگی 3 طلای لندن را در المپیک ریو تکرار می‌کند؟

روزهای خاص آقای خاص

محمد بنا، در حالی تیمش را برای المپیک ریو آماده می‌کند که برای تکرار نتیجه درخشانی چون هت تریک طلا در المپیک لندن با چالش‌های زیادی مواجه است. با این حال او می‌گوید به غیرت شاگردانش ایمان دارد.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۰
روزهای خاص آقای خاص

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی از سال 2005 تاکنون به طور متناوب سرمربی تیم ملی شده است که طی این سال‌ها افتخاراتی چون نایب‌قهرمانی جهان (2009)، سومی جهان (2011)، سه قهرمانی پیاپی در پیکارهای تیم به تیم جام جهانی در سال‌های 2010 تا 2012 و از همه مهم‌تر کسب سه مدال طلا در المپیک 2012 لندن در کارنامه او می‌درخشد.

این مربی در شرایطی از چند ماه پیش با اصرار فدراسیون کشتی دوباره هدایت تیم ملی را به عهده گرفت که از همان موقع این اقدامش یک ریسک تلقی می‌شد، چون ستون‌های تیم ملی همان مردانی هستند که چهار سال پیش در لندن درخشیدند و حالا چهار سال پیر شده‌اند. با این حال محمد بنا در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: ریسکی مرتکب نشدم، چراکه به غیرت شاگردانم ایمان دارم و آنها می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن سازند.

این مربی سرد و گرم چشیده کمتر از سه ماه دیگر شاگردانش را در میدان المپیک به میدان خواهد فرستاد و این سه ماه برای او روزهای خاص و فوق‌العاده استرس‌زایی است. از یک طرف ستاره اصلی تیمش حمید سوریان در پیچ و خم کسب سهمیه المپیک گیر افتاده است و از طرف دیگر امید نوروزی و قاسم رضایی پس از لندن دیگر طلایی نگرفتند. حبیب اخلاقی که در لندن حذف شد در انتخابی تیم ملی مقابل رقیبی داخلی و جوان به نام حسین نوری حرفی برای گفتن نداشت و سعید عبدولی هم با تغییر وزن و صعود به 75 کیلو کار سختی برای کسب مدال طلا دارد.

بنا در حالی هفته‌های گذشته را با دغدغه کسب سه سهمیه باقیمانده بویژه سهمیه سبک وزن سپری کرده است که نجات دادن سوریان هفت ستاره از گرداب رقابت‌های گزینشی المپیک صرف‌نظر از این که او به المپیک برسد یا نرسد، انرژی زیادی از این مربی می‌گیرد. از طرفی، او مثل همیشه دغدغه رسیدگی به مسائل قهرمانان را دارد و بارها آن را به گوش مسئولان رسانده است، ازجمله امکان برپایی اردوی تدارکاتی با امکانات کامل در خارج از تهران که سال‌هاست کشتی‌گیران آرزوی آن را دارند و هیچ گاه محقق نشده است.

با وجود این همه، شرایط فراروی تیم ملی کشتی فرنگی تیره و تار نیست. از طرفی بنا از فاکتوری برخوردار است که کمتر مربی‌ای آن را دارد. روح همدلی و یکرنگی بر تیمش حکمفرماست و شاگردان او برایش جان می‌دهند، چون می‌دانند سرمربی همواره یک حامی جدی برایشان بوده است. از طرف دیگر، آقای خاص بخوبی می‌داند چگونه شاگردانش را حین مسابقه هدایت کند؛ فاکتوری که برای موفقیت و جنگندگی یک کشتی‌گیر روی تشک بسیار حیاتی است.

بنا تاکید می‌کند: فارغ از این که در المپیک چه نتیجه‌ای بگیریم وقتی با خواست مردم برای بازگشت به تیم ملی مواجه شدم پیش‌بینی روزهای سخت را هم داشتم، بنابراین امیدم را از دست نمی‌دهم و برای موفقیت می‌جنگیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها