ادامه مواضع دوگانه و ضد ایرانی ایالات متحده

کربی: آمریکا فشارها را ضد ایران ادامه می دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی ضد ایرانی ادعا کرد ایران همچنان توان انجام دادن فعالیت های بی ثبات کننده را دارد.
کد خبر: ۹۰۱۵۸۵
کربی: آمریکا فشارها را ضد ایران ادامه می دهد

به گزارش جام جم آنلاین ، جان کربی در نشستی خبری که بعد از سخنرانی جان کری وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد گفت: افزایش فشار بر ایران را در صورت اقتضا برای خود محفوظ می دانیم.

وی درباره سوال خبرنگاری در خصوص سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران گفت: در این خصوص باید از رئیس جمهور و دولت کره جنوبی سوال کنید و قرار نیست ما درباره سفر وی به تهران موضعی داشته باشیم. به عنوان دولت آمریکا، ما با ایران روابط دیپلماتیک نداریم و طرحی نیز برای تغییر در این امر وجود ندارد. ما با ایران برای رسیدن به توافق هسته ای تعامل داشتیم، همچنین با این کشور تعاملاتی در خصوص شرکت این کشور در گروه حامیان بین المللی سوریه داشتیم ولی هیچ تلاشی برای گسترش این تعاملات صورت نمی گیرد. ایران همچنان توان انجام دادن فعالیت های بی ثبات کننده را دارد و این کار را در منطقه ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مواضع ضد ایرانی خود گفت: ایران همچنان حامی تروریسم است و ما اختلاف های عمده ای با ایرن داریم.

وی افزود: ما خواستار تغییر در این مساله هستیم ولی حتی با وجود حل وفصل مساله اتمی ایران، شاهد چنین روندی نیستیم و به فشارهای خود به این کشور ادامه می دهیم و حق افزایش فشارها را در صورت اقتضا برای خود محفوظ می دانیم.

کربی هم چنین درباره تحولات سوریه گفت: ترک مخاصمه و دسترسی برای رساندن کمک های انسان دوستانه بخش های عمده ای در فرایند تلاش برای رسیدن به راه حل سیاسی(در سوریه) هستند ولی موضوع اصلی فرایند سیاسی و رسیدن به راه حلی برای انتقال سیاسی است.

وی با تکرار این ادعا که اسد دیگر مشروعیتی ندارد گفت: هدف، تشکیل دولتی است که به خواست های مردم سوریه احترام بگذارد و آنها را برآورده کند.

کربی تصریح کرد: آتش بسی که روسیه و آمریکا درباره آن توافق کرده اند شامل توقف حمله به گروه النصره نمی شود. کربی گفت : حلب شرایطی بسیار پیچیده و سیال دارد و گروه هایی مانند النصره و داعش خود را در میان دیگر گروه ها جا زده اند تا خود را از حملات محافظت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان افزود: ما از همه گروه ها می خواهیم به ترک مخاصمه پایبند باشند و به دنبال فرصتی برای به هم زدن اوضاع خواه در حلب یا در هر جای دیگری نباشند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها