جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش:

آمریکا با هواپیماهای اف ۱۸ می‌خواست ملوانانش را آزاد کند

در پی حکم دیوان عالی آمریکا در پرداخت غرامت از دارایی های ایران

جان کربی: رای دیوانعالی آمریکا درباره ایران قانونی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رئیس جمهور در سال 2012 با امضای خود آن را قانونی کرده است و ما از پرداخت غرامت به خانواده های آمریکایی حمایت می کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۸
جان کربی: رای دیوانعالی آمریکا درباره ایران قانونی است

به گزارش جام جم آنلاین ، جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا دولت آمریکا درباره آزمایش موشکی که ایران در روز سه شنبه کرده است اطلاعاتی دارد؟ گفت: من گزارش ها مربوط به آزمایش موشکی دیگر ایران را دیده ام. من در جایگاهی نیستم که صحت و یا سقم این گزارشها را تایید کنم. بدیهی است که ما این موضوع را به بهترین نحو زیر نظر داریم. مطمئنا اگر این موضوع درست باشد آنگاه ما درباره موضوع آزمایش موشکی بالستیک یا آزمایش فن آوری های موشکی بالستیک سخن می گوییم که بدیهی است که مایه نگرانی ماست.

وی افزود: همانطور که گفته ایم این مغایر قطعنامه شورای امنیت است و من نمی خواهم درباره هرگونه اقدامی در آینده گمانه زنی داشته باشم.ما فقط این گزارشها را دیده ایم و بار دیگر اعلام می کنم که در جایگاهی نیستم که در حال حاضر درباره آنها با جزئیات صحبت کنم.

خبرنگاری پرسید: چند ساعت پیش دیوان عالی آمریکا حکم داده است که خانوده های قربانی حملات تروریستی حمایت شده از طرف ایران در بمب گذاری مقر ملوانان نیروی دریایی آمریکا در لبنان در سال 1983 از دارایی های بلوکه شده ایران مبلغ یک میلیارد و نهصد میلیون دلار غرامت دریافت کنند. آیا دولت آمریکا واکنشی به تصمیم این دادگاه و اینکه این خانواده ها می توانند از دارایی هایی که در زمان رژیم تحریمها بلوکه شده اند غرامت بگیرند، دارد؟

کربی گفت: لازم است که در اینجا به چند نکته اشاره کنم. اول از همه ما با خانواده هایی که عزیزان خود را در حملات تروریستی که ایران از آنها حمایت کرده است، ابراز همدردی می کنیم. همانطور که پیشتر گفته ایم ما همچنان به محکومیت اقدامات پیشین ایران و تداوم حمایت این کشور از تروریسم بین المللی ادامه می دهیم.

وی افزود: همانطور که من بارها از این تریبون اعلام کرده ام ما چشمان خود را به روی ادامه تمایل آنها به این اقدامات نبسته ایم. من بایستی بگویم که صدور این حکم غیرمنتظره نبود و در راستای مواضعی بود که ما و در زمانی که قانون خواهان پرداخت غرامت می شود، بود. در حقیقت رئیس جمهور در سال دو هزار و دوازده با امضای خود این موضوع را قانونی کرده است و ما از پرداخت غرامت به این خانواده ها حمایت می کنیم.

خبرنگاری پرسید: سوالات مهمی در اینجا درباره اینکه مسئولیت دارایی های بلوکه با چه فرد یا نهادی است، وجود دارد. فرض ما این است که وزارت خزانه داری مسئولیت این موضوع را برعهده دارد. آیا توافق اتمی بر روی پرداخت غرامت به این خانواده ها تاثیری دارد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: من برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه شما را به وزارت خزانه داری رجوع می دهم.

وی افزود: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تمایل دارد که روز جمعه بار دیگر با ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کند.

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: روسیه، آمریکا را متهم می کند که در موضوع آزادی رسانه ها دو پهلو رفتار می کند؟ گفت: نه اینگونه نیست. ما بیش از هر دولت دیگری در جهان از آزادی مطبوعات دفاع می کنیم.من می خواهم بدانم که کدام کشور بیش از ما با این صراحت درباره این موضوع صحبت می کند. ما صددرصد از موضوع آزادی مطبوعات حمایت می کنیم و ارزش زیادی برای این موضوع قائل هستیم.این نه تنها وظیفه ما بلکه وظیفه تمامی کشورهای جهان است که از این موضوع حمایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: پس از دیدار اردوغان با اوباما اوضاع آزادی مطبوعات در ترکیه بدتر شده است؟ بیان داشت: ما به طور شفاف مواضع خود را درباره اهمیت آزادی مطبوعات در ترکیه اعلام کرده ایم. ترکیه یکی از دوستان و متحدان ما و یکی از هم پیمانان ما در ائتلاف ضد داعش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها