در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

دولت قانون مقابله با قاچاق کالا را اجرا نمی کند/بررسی تخلف دولتی ها در کمیسیون اصل 90

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: رویه ناصواب عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا همچنان طی دو سال گذشته از سوی دولت وجود دارد؛ اگر دولت تمام موارد را اجرا کند و صرفا مواردی بافی بماند ما هم در مجلس می توانیم متناسب با شرایط جدید اصلاحات لازم را انجام دهیم و موضوع را عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۱
دولت قانون مقابله با قاچاق کالا را اجرا نمی کند/بررسی تخلف دولتی ها در کمیسیون اصل 90

محمد رضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه در سال 92 موضوع به روز رسانی قانون مبارزه با قاچاق کالا را در مجلس نهایی کردیم گفت: با توجه به اینکه این موضوع با اظهارنظر تمام دستگاههای تخصصی من جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا،دستگاههای مرتبط به وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و... همراه بود قانون جامع و کاملی شد.

وی ادامه داد: اما در بحث مبارزه با قاچاق کالا در کشور شاهد عدم اجرای قانون در کشور هستیم،بنده ناظر مجلس در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا هستم،در طول دو سال گذشته که قانون را پیگیری می کردیم مشاهده کردیم که هنوزحدود 40 در صد آیین نامه های اجرایی آن هنوز ابلاغ نشده است، قانونی که اشاره شده دولت مکلف است کد شناسه و رهگیری بر تمام کالاها از مبدا ورودی تا خرده فروشی کالا را نظارت کند وقتی دولت آیین نامه های اجرایی را عملیاتی نمی کند چه توقعی داریم که قاچاق نباشد.

پورابراهیمی گفت: در حال ارایه گزارشی هستیم همچنین سال گذشته پرونده ای از عدم اجرای قانون توسط دولت به کمیسیون اصل نود ارایه شده بود که موارد مربوط به عدول دولت از بندهای قانونی مبارزه با قاچاق کالا ذکر شده است.این گزارشی بوده از طرف تعدادی از نمایندگان و کسانی که در این حوزه درگیر بودند.

نماینده مردم کرمان در مجلس نهم کوتاهی دولت را در اجرای کامل این قانون،عامل اصلی قاچاق کالا در کشور دانست و افزود: 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که رقم بسیار خیره کننده ای است و به این ترتیب ضربات بسیاری به تولید ملی وارد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویه ناصواب هنوز استمرار دارد و با یک وضعیت عدم اجرای قانون مواجه هستیم؛ اگر دولت تمام موارد را اجرا کند و مواردی بافی بماند ما هم در مجلس می توانیم متناسب با شرایط جدید اصلاحات لازم را انجام دهیم و موضوع را عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها