موضوع مورد توجه بسیاری از کارشناسان امور تروریسم این است که داعش چگونه مناطق تحت تصرف خود را در عراق و سوریه اداره می کند و چه قوانینی را به مردم تحمیل کرده است؟
کد خبر: ۸۹۷۶۴۸
مناطق تحت سلطه داعش چگونه اداره می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، داعش مناطق تحت تصرف خود را کشور تلقی می کند و به دنبال آن است که مناطق بیشتری را در منطقه به زیر سلطه خود دربیاورد.

هم اکنون این سؤال مطرح است که داعش چگونه مناطق تحت تصرفش را اداره می کند، و چگونه به امور نظافت شهری ، آموزش و پرورش و عبور و مرور جاده ای این مناطق می پردازد؟

اکنون مساحت مناطق تحت کنترل داعش از مساحت بسیاری از کشورها بیشتر است، و این گروه تروریستی این مناطق را به چندین ایالت تقسیم کرده و برای هر یک از این ایالت ها حاکمی منصوب کرده است.

داعش برخی از ایالت های خود را بار دیگر تشکیل داده و با تشکیل مجدد این ایالت ها مرزهای مشترک عراق و سوریه را از بین برده است.

ابوبکر بغدادی سرکرده داعش تشکیلاتی را به نام مجلس مشورتی ایجاد کرده است که این مجلس از حدود 10 نهادِ موسوم به وزارتخانه تشکیل شده است، و امور بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، امور دینی ، عبور و مرور جاده ای ، محیط زیست و غیره به هر یک از این نهادها واگذار شده است.

اما قوانینی که داعش به مردم مناطق تحت تصرفش تحمیل می کند، شبیه قانون جنگل است، ولی کاغذبازی دست و پاگیر در نهادهایی که مسؤول اجرای این قوانین هستند ، دیده نمی شود.

آنچه وزارت بهداشت داعش نامیده می شود ، امور بیمارستان ها و درمانگاه ها را به دست گرفته است، و نوزادانی که در بیمارستان ها چشم به جهان باز می کنند ، دارای گواهی تولد با مهر و امضای داعش هستند.

داعش نهادهایی را به نام دادگاه تشکیل داده است که در این دادگاه های صوری برداشت افراطی و تنگ بینانه خود از تعالیم دین اسلام را به مردم تحمیل می کند و کسانی را که به اتهام سرقت می رباید ، دست هایشان را از مچ قطع می کند . این نهادهای به اصطلاح دادگاه به تخلفات رانندگی و اختلافات موجر و مستأجر نیز می پردازند .

نهاد موسوم به وزارت آموزش و پرورش نیز کنترل مدارس را به دست گرفته و دانشگاه موصل را نیز به سیطره خود درآورده است و دختران و پسران دانش آموز و دانشجو در کلاس های مجزا تحصیل می کنند و دروسی همچون هنر ، موسیقی ، تئاتر ، ورزش و فلسفه در مراکز آموزشی تحت تصرف داعش تدریس نمی شود .

هر کسی که بخواهد در مراکز آموزشی تحت تصرف داعش تدریس کند ، باید دوره آموزشی داعشی را بگذراند و پایبند به دستورات داعش باشد.

کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و این گروه با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها