رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: بدهی7 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان، این صنعت را با چالش روبرو کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۶
بدهی 7 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدباقر رجال مبلغ بدهی ایران خودرو را بیشتر از شرکت خودروسازی سایپا دانست و افزود: واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو فقط با 30 تا 35 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی نیروی انسانی متخصص را گران بهاترین سرمایه کارخانه ها دانست و افزود: برای متخصص شدن هر یک از افراد فعال در کارخانه ها 15 تا 20 سال زمان صرف شده است اما بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل ناتوانی در تولید قادر به حفظ این افراد نیستند و این هم بزرگترین ضرر در تولید است.

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: بدهی خودروسازان در 3 ماه پایانی سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به پرداخت نشدن مبلغ قابل توجه در سال جدید این رقم به 6 هزار و 500 تا 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رجال با اشاره به توان تولید 80 تا 85 درصد از نیاز کشور در داخل ادامه داد: فقط بخش کوچکی از قطعات الکترونیکی و سیستم‌های خاص در داخل ساخته نمی شود و دلیل آن نداشتن توجیه اقتصادی برای راه‌اندازی تعداد محدودی واحد تولیدی در این بخش است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت پایین تولید در داخل کشور، بخش زیادی از نیاز داخلی از قطعات وارداتی تامین می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها