دادگاهی در استان لرستان برای یک کودک پنجساله که هنگام بازی موجب وارد شدن صدمه به چشم همبازی اش شده بود، حکم جلب صادر کرد، اما رئیس دادگستری استان مانع حبس این کودک شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۷

در یکی از روزهای بهاری امسال، دو کودک هم‌سن و سال بیرون از خانه مشغول بازی بودند که ناگهان یکی از آنها در حس و حال بازی کودکانه خود به آسمان و اطرافش خاک می‌پاشد، اما دست بر قضا کمی از این خاک به چشم همبازی‌اش می‌رود.

دوست «امیرمحمد» پنجساله که خاک داخل چشمش شده بود، با مالیدن آنها باعث آسیب بیشتر می‌شود تا جایی که خانواده او مجبور می‌شوند فرزندشان را به بیمارستان منتقل کنند و تحت عمل جراحی قرار دهند.

اما این پایان یک بازی کودکانه نبود و خانواده دوست «امیرمحمد» در اقدامی شاید عجیب از این کودک پنجساله که در اتفاقی ناخواسته و بدون هیچ قصد و غرضی باعث آسیب به چشم دوستش شده بود، شکایت می‌کنند و در اقدامی عجیب‌تر، قاضی دادگاه به اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمد به غیر، برای امیرمحمد پنجساله حکم جلب صادر کرده و رأی به پرداخت دیه می‌دهد.

این موضوع در جلسه هیأت مدیره ستاد دیه استان که رئیس کل دادگستری لرستان نیز حضور داشته، مطرح می‌شود و در پایان جلسه با دستور رئیس کل دادگستری از ورود این کودک پنجساله به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری می‌شود./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها