معاون بهزیستی کشور اعلام کرد:

آماری از آغاز "سن" اختلالات روانی در جوانان

مرگ ستایش و دختربچه 6 ساله نی ریز فارس در روزهای اخیر علاوه بر جریحه دار کردن احساسات جامعه بار دیگر وقوع این اتفاقات تلخ و روند روبه رشد آن را به ما گوشزد کرد اتفاقی که از نگاه اسیب شناسان اجتماعی به دلیل فقدان اموزش های لازم رو به افزایش است .
کد خبر: ۸۹۶۸۱۲
فرزندان ما از آموزش درست بی بهره اند/ نوجوان ورامینی اختلال روانی داشته است

دکتر عباس گلدوست استاد دانشگاه و مدرس آسیب های اجتماعی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه جرم اصولا در هر جامعه ای رخ می دهد ولی آنچه از اهمیت برخوردار است نحوه برخورد با آن است،می گوید: یک پسر بچه 17 ساله که به لحاظ سنی در اوج تمایلات جنسی قرار دارد و احتمال اینکه در این زمینه بیش فعال هم بوده باشد به یک دختر بچه 6ساله تعرض جنسی می کند وبرای اینکه بر این خلاف خود سرپوش بگذارد مرتکب خلاف بزرگتری می شود. در حالیکه اگر به این پسر بچه توسط خانواده اش آموزش های لازم داده می شد که چنانچه مرتکب خلافی شدی وکار اشتباهی انجام دادی با ما در میان بگذار تا کمکت کنیم شاید این پسر بچه پس از تجاوز دیگر اسید پاشی نمی شد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که اسیب های روحی وروانی تجاوز نیز برای فردی که مورد تجاوز قرار گرفته است بسیار سنگین است گفت:قبول دارم ولی با روش های درمانی بهبود می یابد ولی از آنجا که ما پلیس زن کم داریم اکثر جرم وجنایت هایی مثل تجاوز مخفی می ماند ونه تنها فرد متجاوز مورد پیگرد قرار نمی گیرد . زن ودختری هم که به او تجاوز می شود باز توانی نمی شود و با درد خود سال ها می سازد.

وی آموزش کودکان و فرزندان در زمینه انواع اسیب های اجتماعی را ضروری دانست و افزود :اغلب این جرم ها در حاشیه شهرهای بزرگ که ساکنان آن عموما مهاجرینی از روستا ها وشهرهای کوچک هستند رخ می دهد در این مناطق نیز پدر ومادرها از آموزش فرزندان خود غافلند و آنان را در کوچه ها و خیابان ها برای بازی رها می کنند بدون اینکه نگرانی در باره وقوع چنین اتفاقاتی داشته باشند.

گلدوست سپس به رسانه ملی پیشنهادی ارائه کرد و گفت: ما باید بپذیریم که مسایل جنسی یک نیاز است و نمی توان آن را نادیده گرفت ولی باید به شکل مناسب وصحیح هدایت شود لذا وجود برنامه هایی آموزشی در این زمینه در صدا وسیما آن هم در ساعت های مناسب ضروری است.

وی در عین حال رسانه ای کردن این نوع جرم وجنایت ها را آن هم در سطح وسیع که موجب برانگیختن احساسات جامعه می شود جایز ندانست و تصریح کرد: این پسر بچه مسلما دچار اختلالات روحی و روانی بوده و نیاز به باز پروری دارد وخانواده اش نیز در درمان او کوتاهی کرده است لذا پرداختن به آن در سطح گسترده مشکلی را حل نمی کند . بلکه باید با بررسی علمی ،آکادمی ودر عین حال خاموش در صدد رفع و کاهش آن برآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها