مرد افغان که به خاطر طلب 600 هزار تومانی، دوستش را کشته و به بهانه گروگانگیری از خانواده‌اش اخاذی کرده بود، بزودی پای میز محاکمه می‌نشیند.
کد خبر: ۸۹۶۷۷۸
یک تبعه افغانستان به خاطر 600 هزار تومان، دوستش را کشت

به گزارش جام‌جم ، 16 بهمن سال 93 زنی با مراجعه به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی گفت: من تبعه افغانستان هستم. شخصی ناشناس از طریق شماره تلفن همراه خواهرزاده‌ام به نام علیرضا 25 ساله با پسرم تماس گرفت و مدعی شد علیرضا نزد اوست و از آنجا که 600 هزار تومان از علیرضا طلبکار است، برای آزادی‌اش باید این مبلغ را به حساب او واریز کنیم. ما هم این مبلغ را واریز کردیم اما هیچ خبری از علیرضا نشد.

پس از این شکایت، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند علیرضا به عنوان کارگر ساختمانی در منطقه تجریش کار می‌کرد و از چندی قبل با یکی از دوستانش به نام شکرالله اختلاف حساب داشت.

همزمان با شروع تحقیقات، مشخص شد شکرالله پس از تسویه حساب با صاحبکارش، آنجا را ترک کرده است. در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند، همزمان با ناپدید شدن علیرضا، جسد مرد جوانی داخل یک فرغون در منطقه ولنجک کشف شده که به جوان ناپدید شده شباهت دارد. خانواده علیرضا سپس به پزشکی قانونی احضار شدند که با مشاهده جسد، علیرضا را شناسایی کردند.

سرانجام هفتم خرداد سال گذشته، با دستور بازپرس سعید احمدبیگی، مخفیگاه شکرالله در یک مسافرخانه حوالی راه‌آهن شناسایی شد و ماموران او را دستگیر کردند. متهم اعتراف کرد به دلیل پرداخت نکردن بدهی‌اش، مرد جوان را کشته است.

متهم پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. چند روز پیش متهم از زندان برای آخرین دفاع به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و دوباره به قتل مرد جوان اعتراف کرد.

قاتل خونسرد گفت: علیرضا از من 600 هزار تومان گرفت و قرار بود آن را یک هفته‌ای بازگرداند. پس از یک هفته از او خواستم طلبم را بدهد، اما مدعی شد هیچ پولی ندارد. از همان زمان اختلاف ما شروع شد. دو هفته قبل از جنایت، با علیرضا تماس گرفتم که او شروع به فحاشی کرد. روز حادثه او به محل کار من آمد تا آشتی کنیم، اما به خاطر کینه‌ای که از او داشتم با کلنگ ضربه‌ای به سرش زدم و بعد او را خفه کردم.

قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس ویژه قتل تهران دیروز برای این پرونده قرار جلب به دادرسی صادر کرد. بزودی این پرونده برای محاکمه متهم به قتل، به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
احسان
-
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
۰
۰
اگر منصفانه در مورد این قتل قضاوت كنیم به این نتیجه خواهیم رسید كه مقتول خود نیز بیش از پنجاه در صد مقصر بوده است شما برای رفع گرفتاری دوستی به او پول قرض داده اید كه در موعد معینی آنرا باز پرداخت كند حال كه در موعد معین برای دریافت طلب تان می روید وام گیرندبعلاوه بر این كه از شما تشكر نمی كند به شما اهانت نیز می كند شما نیز راهی جز متوسل شدن به زور راه دیگری ندارید اول اینكه برای اثبات طلبتان مدركی ندارد دوم اینكه اگر مدركی هم می داشتید سالها طول می كشید كه شما به طلبتان برسید البته اگر دادگاه به نفع شما رای می داد ثالثا روند احقاق حق طولانی بوده و پول وقتی به دست شما خواهد رسید كه دیگر ارزشی ندارد . بنا بر این صرفا بجهت اینكه وام دهنده به خاطر قتل مقصر بوده باید اعدام شود درست نیست بنظر من در مورد اینگونه قتلها كه مقتول خود مقصر بوده باید تجدید نظر شود . وام دهنده نباید اعدام گردد
ناشناس
-
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
۰
۰
بخاطرفحاشی بوده نه پول
مسلم مرتضوی
-
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
من یك هموطن ایرانی رو می شناختم كه فقط با خاطر اختلاف ناچیزی در مبلغ پرداختی بابت كرایه ماشین مرتكب قتل شده بود.
واقعا نیاز بود كه " یك تبعه افغان . . . " رو هم ذكر كنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
بی طرف
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
۰
۰
حالا بخاطر ستایش كوچولو دارین تبلیغات علیه افاغنه میكنید؟ هر چی خبر پیدا كردید منتشر كنید. نظر منو منتشر نكن

نیازمندی ها