گروهی از هنرمندان از جمله مجید مجیدی، رضا میرکریمی و رضا کیانیان با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۴

به گزارش تسنیم، آیت‌الله جوادی‌آملی در این دیدار با تاکید بر این نکته که هنر بویژه سینما، باید محل تجلی حق و حقیقت باشد، عنوان کرد: باید توجه داشت سینما، یک رسانه مجازی نیست. هرجا که فکر و اندیشه و هنر در جریان است، فضا، فضای حقیقت است؛ لذا همه ما در فضای حقیقت زندگی می‌کنیم. کسانی که از برخی هنر‌ها و رسانه‌ها به «مجازی» یاد می‌کنند، اگر راه اندیشه را راه مستقیم می‌دانستند، هرگز از این فضا به فضای مجازی یاد نمی‌کردند.

آیت‌الله جوادی‌آملی ضمن ابراز امیدواری درخصوص ساخت فصل‌های بعدی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» اضافه کرد: آموزه‌های پیامبر مربوط به زبان مشترک همه افراد جهان است و فیلم «محمد رسول‌الله» پاسخی محکم به شبهات و تحریفات مطرح شده توسط سلمان رشدی و امثال اوست، چراکه تنها ابزاری که می‌تواند با زبان زنده، پاسخ سلمان رشدی‌ها را بدهد، همین هنر است.

او در توصیه به عموم هنرمندان بویژه سینماگران افزود: هنر باید با فقه و اخلاق یک تعامل مشترک داشته باشد. هنرمندان باید با کتب عمیق علمی که از بزرگان به ما رسیده است، مانند کتب عقلی و آثار بزرگانی همچون عطار، مولوی و سنایی آشنا باشند و مایه هنری خود را از آنها دریافت کنند.

این استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه، هنر را ابزار بیداری انسان از خواب غفلت دانست و گفت: در مقام مثال سینمای غرب مانند برخی آهنگ‌هاست که انسان را به خواب فرو می‌برد، اما برخی آهنگ‌ها انسان را بیدار می‌کند. ممکن است آهنگی که جلوی خواب انسان را می‌گیرد، در ابتدا برای او ناخوشایند باشد، اما بعد از مدتی انسان از این بیداری و هوشیاری خرسند خواهد شد. سینمای ما باید همانند این‌گونه آهنگ‌ها باشد که خوابیده‌ها را بیدار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها