سکته قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که خونرسانی به قسمتی از عضله قلب به علت انسداد یکی از عروق غذادهنده سطح قلب (عروق کرونر) بشدت کاهش یافته یا متوقف شده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۰

رسوب چربی و انقباض ناگهانی عروق کرونر از دلایل اصلی انسداد جریان خون قلب است که اسپاسم کرونری در افراد عصبانی و جوان شایعتر است.

علائم و نشانهها

فشار ناراحتکننده، احساس پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیشتر از دو دقیقه طول بکشد و درد به شانه، گردن، فک پایین یا بازو انتشار پیدا کند و همراه با عرق سرد باشد، از نشانه‌های سکته قلبی است که در حین فعالیت یا استراحت بروز می‌کند.

درد در قسمت بالای شکم و تهوع شدید و استفراغ از علائمی است که اگر ناگهانی و بدون دلیل ظاهر شود می‌تواند نشانه سکته قلبی باشد که اغلب با ناراحتی گوارشی اشتباه
گرفته می‌شود
.

همچنین علائم طولانی مدتی همچون بیحسی در شانه و دستها، خستگی مفرط و مداوم، تنگی نفس، کبودی، سرگیجه، ورم کف پا و قوزک که بر اثر پمپاژ ضعیف قلب و نرسیدن خون کافی به بافت‌ها و باقی ماندن فضولات در اندام‌های تحتانی ایجاد می‌شود و اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد و ضربان تند و نامنظم قلب در حالت استراحت که گویی فرد با سرعت دویده است و برخی این حالت را با حمله عصبی اشتباه می‌گیرند از علائمی است که نشان می‌دهد فرد در معرض حمله قلبی قرار دارد.

محسن ریاحیپور

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها