رضا کیانیان بهترین بازیگر نقش روحانی در تاریخ سینمای پس از انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، جایزه بهترین بازیگر نقش روحانی به رضا کیانیان برای بازی در سریال‌های «کیف انگلیسی» و «روزگار قریب» اهدا شد. همچنین از مرحوم خسرو شکیبایی برای ایفای نقش در سریال «مدرس» تقدیر و یاد و خاطره وی گرامی داشته شد.

در ادامه این مراسم که با حضور اسماعیل خلج بازیگر، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و حجت‌الاسلام علی سرلک دبیر جشنواره برگزار شد، از کتاب «روحانی و سینما؛ هست و باید» رونمایی به عمل آمد.

خلج درباره این جشنواره گفت: هیچ‌جشنواره‌ای بد نیست چون عده‌ای را جمع می‌کند تا درباره موضوعی بحث و مشکلی را حل کنند.

این بازیگر ادامه داد: سوال اساسی هر انسانی مسائل دینی است و روحانیون باید پاسخگوی آن باشند و پاسخ به این پرسش‌ها سبب خداشناسی می‌شود و زندگی خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

علی دهکردی، بازیگر سینما نیز در این مراسم گفت: در ذهن همه ما از دیرباز روحانی بودن شغل نبوده و یک فرد معنوی بوده است. امیدوارم سینما و تلویزیون ما بتواند دوباره این دیدگاه را بین مردم بخصوص جوانان برگرداند و آشتی بزرگی بین مجموعه آثار هنری و روحانیت ایجاد کند.

در این جشنواره ضمن تقدیر از کارگردانان سریال‌های «مدرس» و «کوچک جنگلی» جایزه بهترین کارگردانی در بخش سریال‌های تلویزیونی به بهروز شعیبی برای سریال «پرده‌نشین» داده شد. در بخش فیلم‌های سینمایی هم ضمن تقدیر از کارگردانان «طلا و مس» و «او» جایزه بهترین کارگردانی به سیدرضا میرکریمی برای فیلم «زیر نور ماه» داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها