می‌گویند آدم‌ها بعد از صد سالگی دندان درمی‌آورند و عمر دومشان شروع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۰

به گزارش ایسنا، اغلب مردم انتظار دارند نسلی از صد ساله‌ها بیشتر در ژاپن زندگی کنند؛ جایی که دولت حتی برای کهنسالان هم اشتغالزایی می‌کند. اگر در این کشور به صد سالگی برسید، یک گلدان نقره و گواهی از سوی نخست‌وزیر دریافت می‌کنید.

در انگلستان، جشن تولد صد سالگی با نامه‌ای از طرف ملکه همراه است و از 105 سالگی به بعد ملکه همه تولدها را تبریک می‌گوید. ایتالیایی‌ها جشن تولد یک قرن زندگی را با نامه رئیس‌جمهور جشن می‌گیرند. در ایرلند اگر صد ساله شوید 2540 یورو جایزه می‌برید. صد ساله‌های سوئدی تلگراف تبریکی از پادشاه و ملکه کشور دریافت می‌کنند. در آمریکا، رئیس‌جمهور با نامه به شهروندی که صد سالگی را جشن می‌گیرد، تبریک می‌گوید.

طبق آمار سال 2010، آمریکا بیشترین جمعیت بالای صد سال دنیا را دارد. بیش از 53 هزار نفر در این کشور طولانی‌تر از یک قرن زندگی کرده‌اند، یعنی تقریبا از هر صد هزار نفر، 17 نفر و تازه 82 درصد این پیرترین‌ها هم از میان زنان بوده‌اند.

ژاپن رتبه دوم را در جمعیت بالای صد سال دارد. بررسی‌های آماری سازمان ملل سال 1998 پیش‌بینی کرده بود که ژاپن تا سال 2050 میلادی، 272 هزار نفر بالای صد سال داشته باشد، هر چند دیگرانی هم بودند که پیش‌بینی کرده‌اند این جمعیت می‌تواند درسال 2050 به یک میلیون نفر برسد.

با این‌که تمام کشورهای دنیا از نظر آماری و ثبت اطلاعات مردم یکسان عمل نمی‌کنند، دقیق نمی‌شود گفت که چند نفر بالای صد سال در جهان زندگی می‌کنند، اما تخمین‌های سازمان ملل می‌گوید درسال 1950 حدود 23 هزار نفر از مردم دنیا بیش از صد سال عمر داشته‌اند؛ در آغاز هزاره دوم، 209 هزار نفر و درسال 2005، جمعیتی حدود 324 هزار نفر. اما بررسی‌های سال 2012 سازمان ملل نشان داد با وجود پیش‌بینی این‌که حدود 445 هزار نفر بالای صدسال، زنده در جهان باشند، تعداد این افراد تنها 316 هزار نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها