تظاهرات «سرزمین ناموس ماست» در قاهره برگزار شد

اعتراض مصری ها به واگذاری 2 جزیره به عربستان

مردم مصر امروز جمعه در اعتراض به چشم پوشی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از دو جزیره صنافیر و تیران به نفع عربستان سعودی، در قاهره و الجیزه تظاهرات برگزار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۷
اعتراض مصری ها به واگذاری 2 جزیره به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رسانه های خبری مصر، مردم مصر امروز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه بنا به دعوت برخی فعالان و گروه های سیاسی و انقلابی در تظاهراتی تحت عنوان «سرزمین ناموس ماست» که در مقابل تعدادی از مساجد قاهره و الجیزه برگزار شد، شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، ده ها نفر از شهروندان از مقابل مسجد الاستقامه به راه افتاده و شعار می دادند «ما فریاد می زنیم که فروش زمین باطل است».

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی مصر با مشاهده تظاهرات مردمی سریعا برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان به استفاده از گاز اشک آور روی آوردند.

همچنین تظاهرات هایی نیز از مقابل مسجد مصطفی محمود در المهندسین، مسجد السلام در الهرم، الباشا در المنیل و اسد بن الفرات در الدقی برگزار شد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی تا کنون در میدان مصطفی محمود و مسجد الاستقامه 12 نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرده اند.

این منبع اظهار داشت که دستگاه های امنیتی در حال اتخاذ تمامی تدابیر و اقدامات قانونی برای مقابله با تظاهراتی هستند که اخوان المسلمین برای برگزاری آن فراخوان داده است.

در همین رابطه وزارت کشور مصر در بیانیه ای از شهروندان خواست به دعوت برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرز دریایی با عربستان پاسخ مثبت ندهند.

در این بیانیه آمده است: وزارت کشور از شهروندان می خواهد که در دام دعوت های مغرضانه نیفتند و با هشدار درباره هرگونه تلاش برای قانون شکنی تاکید کرده است که در راستای مسئولیت خود در حفظ امنیت کشور، همه تدابیر قانونی قاطع را برای حفاظت از امنیت و ثبات اتخاذ خواهد کرد.

این بیانیه گروه اخوان المسلمین مصر را در پس پرده "دعوت های تحریک آمیز سازمان یافته ای" دانست که "هدف از آن، ایجاد هرج و مرج در برخی خیابانها و میادین و بهره برداری از این شرایط برای فراهم کردن زمینه برخورد بین شهروندان و دستگاههای امنیتی است".

گروهی از فعالان و جنبش های معارض از مردم خواسته اند که امروز (جمعه) در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرزها که براساس آن دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان داده شد، تظاهرات کنند.

موضوع واگذاری جزایر تیران و صنافیر که در سفر هفته گذشته پادشاه عربستان به قاهره میان دو کشور توافق شد، با اعتراض های گسترده محافل سیاسی و مردمی مصری مواجه شده است.

منبع :تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها