رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور حکم مجازات برای ماموران خاطی حادثه جده از جمله موضوعات لحاظ شده در تفاهم نامه نهایی بین ایران و عربستان است.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۳
مذاکرات مسئولان ایرانی و سعودی در باره اعزام حجاج ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین، سعید اوحدی در ارتباط تلفنی زنده از مکه مکرمه با بخش خبری 14 سیما گفت: بعد از سه ماه تعطیلی؛ روز گذشته اولین جلسه مشترک ما و سعودیها پیرامون حج امسال برگزار شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی در دور اول به مدت سه ساعت و نیم انجام شد افزود: در این نشست که وزیر حج عربستان و دیگر مسئولان وزارت حج عربستان حضور داشتند دو طرف ملاحضات خود را مطرح کردند.

اوحدی با بیان اینکه ما موضوعاتمان را برای لحاظ شدن در تفاهم نامه نهایی از آنها در خواست کردیم گفت: حفظ عزت حجاج ایرانی، راهکار اجرایی و عملی عربستان برای تامین امنیت زائران، صدور حکم مجازات برای ماموران خاطی حادثه جده، انتقال زائران با هواپیماهای داخلی ایران، بحث قیمت ها، مسکن و حمل و نقل سریع از جمله این موضوعات و موارد بود.

وی افزود: از امروز دوستان روی متن تفاهم نامه کار می کنند و جلسات کارشناسی و فنی از فردا شروع می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اینکه ظرف چند روز آینده نتایج نهایی مذاکرات با سعودیها مشخص می شود گفت: حدود یکشنبه مسائل فنی نهایی می شود.

اوحدی درباره تعداد زائرانی که احتمالا و در صورت توافق به حج اعزام می شوند افزود: سال گذشته بر اساس توافق صورت گرفته 64 هزار زائر اعزام شدند که بر اساس گفته های سعودی ها امسال تغییری حاصل نمی شود.

وی گفت: اگر در مباحث فنی به نتیجه قطعی برسیم به نظر مشکلی در اعزام زائران نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحمت
-
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
۰
۰
عربستانیها مونده اند كه دیگر چكار كنند تا مقامات بفهمند كه آنها دشمن ایران هستند ...

نیازمندی ها