فرایند رای گیری انتخابات مجلس سوریه برای انتخاب 250 نماینده در سراسر این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۶۸
انتخابات مجلس سوریه آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ٬ شهروندان سوری که از نخستین ساعات صبح امروز در محل شعبه های رای گیری تجمع کرده بودند، از ساعت هفت صبح، رای خود را به صندوق ها ریختند.
حضور پرشور مردم در ساعت های نخستین رای گیری، نوید انتخاباتی با نسبت مشارکت بالایی را می دهد.
انتخابات مجلس سوریه هر چهارسال یکبار به صورت مستقل و براساس رای شهروندان برگزار می شود.
مجلس سوریه از 250 نماینده شامل 127 نماینده بخش کارگران و کشاورزان و 123 نماینده دیگر گروه ها تشکیل شده است.
انتخابات مجلس سوریه در 15 حوزه انتخابیه در14 استان برگزار می شود و به جز حلب که دو حوزه انتخابیه دارد، همه استان های این کشور، یک حوزه انتخابیه را تشکیل می دهند.
آخرین انتخاباتی که در سوریه برگزار شد، انتخابات مجلس در سال 2012 بود که در 12 هزار شعبه اخذ رای برپا شد و 14 میلیون و 800 هزار رای دهنده در آن شرکت کردند.
این چهارمین انتخابات در دوران بحران سوریه است که نزدیک به سه هزار نامزد برای ورود به مجلس با هم رقابت می کنند.
تعداد نمایندگان مجلس سوریه در قانون اساسی این کشور مشخص نشده و این موضوع را برعهده رئیس جمهوری گذاشته است.
تعداد نمایندگان مجلس سوریه از سال 1990 تاکنون 250 نفر است که نیمی از آن ها براساس قانون اساسی، به کارگران و کشاورزان اختصاص یافته است.
سوریه از ششم بهمن سال 1389 شمسی تاکنون با بحران بی سابقه ای به دلیل حضور تروریستی های خارجی و فعالیت گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش روبرو است .
تروریست ها با حمایت برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی ٬ بخش هایی از خاک سوریه را به اشغال خود در آورده و طی این مدت مرتکب جنایت های زیادی شده اند .
ارتش سوریه اخیرا پیروزی های چشمگیری در میدان های نبرد داشته و توانسته است برخی مناطق راهبردی و از جمله شهر باستانی تدمر را از چنگال تروریست های داعش آزاد کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها