مرد تبهکار به بهانه خرید ارز و سرمایه‌گذاری از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرد و گریخت. متهم برای این که در دام پلیس گرفتار نشود، مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌داد تا این که دوم فروردین در قزوین دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۷

به گزارش جام‌جم، 25 آذر سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به ماموران اعلام کرد فردی به نام «سلطانعلی . ج» به بهانه فروش دلار و ارز از وی کلاهبرداری کرده است.

مالباخته گفت: چند هفته پیش با شخصی به نام سلطانعلی آشنا شدم که خود را صراف معرفی می‌کرد. این شخص مدعی بود که سال‌ها در زمینه خرید و فروش ارز و دلار فعالیت دارد و به این شیوه اعتمادم را جلب کرد تا این که به پیشنهاد وی، برای خرید ارز و دلار به میدان فردوسی رفتیم. در داخل صرافی، وی به بهانه خرید ارز از همکارانش، کارت عابربانک مرا همراه رمز آن گرفت و در یک لحظه ناپدید شد. هنوز دقایقی از ماجرا نگذشته بود که با دریافت پیامکی متوجه شدم مبلغ 27 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

با توجه به شیوه سرقت، کارآگاهان به محل برداشت پول از حساب مالباخته در یک صرافی در محدوده میدان فردوسی رفته و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و همچنین بانک مجرمین سابقه‌دار پلیس آگاهی، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌داری شدند که از سال 73 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب سرقت و کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده است.

با شناسایی مجرم حرفه‌ای، کارآگاهان مخفیگاه متهم را در شهرستان اردبیل شناسایی و در ادامه اطلاع پیدا کردند وی از این شهرستان متواری شده است. در ادامه مخفیگاه دیگری از متهم در شهر قزوین شناسایی شد که قبل از حضور پلیس متهم از این محل نیز متواری شده بود.

سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی و او دوم فروردین دستگیر شد.

همزمان با دستگیری متهم، ده‌ها مالباخته شناسایی شدند که این افراد با مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با شناسایی متهم اعلام کردند که این شخص به شیوه‌های مختلف از جمله انتساب خود به برخی سازمان‌های دولتی یا معرفی خود به‌عنوان صراف یا فعالیت در زمینه ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی، اعتماد آنها را جلب و به بهانه‌های مختلف از جمله «خرید کالا»، «سرمایه‌گذاری» و «خرید دلار و ارز» از این افراد کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و برای شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از تمام شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد، جنب کلانتری113 بازار مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها