دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از سیستم انتخاباتی این کشور، آن را «فریبکارانه» و «متقلبانه» نامید.
کد خبر: ۸۹۵۱۰۷

به گزارش منابع خبری، ترامپ دوشنبه‌شب در جمع هواداران خود در نیویورک گفت: حتی اگر با میلیون‌ها رای پیشتاز باشید، «آرای نمایندگان» ناعادلانه است. ترامپ با اشاره به آرای ایالت کلرادوی آمریکا (یکی از ایالت‌های سه‌شنبه بزرگ در اول مارس) گفت: «ما تصور می‌کنیم که انتخابات داریم، اما در انتخابات ماه گذشته در کلرادو گفتند این کار را با آرای نمایندگان انجام می‌دهیم.»

نامزد پیشتاز ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه در شهر «آلبانی» مرکز ایالت نیویورک گفت: «اگر به آرای مردم کلرادو رجوع می‌کردیم، در آنجا برنده می‌شدیم.» ترامپ بصراحت گفت: بنابراین سیستم انتخاباتی «متقلبانه» است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای پیشتاز دموکرات و جمهوریخواه انتخابات آمریکا، در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی مهم در ایالت نیویورک همچنان از دیگر رقبا پیشی گرفته‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رای‌دهندگان جمهوریخواه در ایالت نیویورک حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده‌اند. در اردوگاه دموکرات‌ها نیز 55 درصد رای‌دهندگان در ایالت نیویورک از هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و سناتور دو دوره این ایالت حمایت کرده‌اند. برنی ساندرز نیز از حمایت 41 درصدی اهالی نیویورک برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها