معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان این که منابع این سازمان کفاف برآورده کردن تمام نیازهای خانواده‌های نیازمند را نمی‌دهد، گفت: به دلیل تناسب نداشتن حجم فقر و امکانات کمیته امداد، شاهد انباشت فقر در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد هستیم.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۳

به گزارش جام‌جم، دیروز نشست خبری علی محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد برگزار شد. او در این نشست با بیان این که کمیته امداد قصد دارد نیازهای ضروری مددجویان را با سرعت بیشتری برآورده کند، اظهار کرد: اگر این رویکرد اجرایی نشود، عوارض اجتماعی فقر در جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ بنابراین باید روندی را دنبال کرد که خانواده‌ها با سرعت بیشتری از فقر خارج شوند.

ذوالفقاری درباره گروه‌های پرجمعیت‌ تحت پوشش کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون زن سرپرست خانوار و حدود 5/1 میلیون سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. علاوه بر این 20 درصد مددجویان این نهاد زیر 18 سال و حدود 10 درصد نیز کمتر از ده سال هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به این مساله که بسیاری از سالمندان مهارت‌های لازم برای این دوران از زندگی‌شان را به دست نمی‌آورند، اشاره کرد و توضیح داد: به همین دلیل قصد داریم به سالمندان تحت حمایت این نهاد و خانواده‌های آنها مهارت‌های دوره سالمندی را ارائه کنیم.

او نیاز اساسی و پرخرج خانواده‌ها را به پنج گروه تقسیم کرد و یادآور شد: اشتغال، مسکن، دارو و درمان، آموزش و معیشت، نیاز‌های پرهزینه افراد تحت پوشش کمیته امداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها