از سوی رییس فرهنگستان هنر

رییس پژوهشکده هنر منصوب شد

هادی ربیعی، عضو هیئت علمی پژوهشکده هنر و رییس کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر به عنوان رییس پژوهشکده هنر برگزیده شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۱
رییس پژوهشکده هنر منصوب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مراسم معارفه هادی ربیعی که طی حکمی از سوی محمدعلی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر به سمت رییس پژوهشکده هنر برگزیده شد، صبح شنبه 21 فروردین در محل این پژوهشکده برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رییس فرهنگستان هنر، مدیران و جمعی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده برگزار شد، استاد معلم با اشاره به سوابق مدیریتی و پژوهشی هادی ربیعی اظهار داشت: امروز فرهنگستان هنر نیاز به پژوهش‌های جدی و بنیادین دارد و آقای دکتر ربیعی که سابقه مدیریتی در پژوهشکده را نیز قبلا داشته و صاحب تحقیقات و تالیفات بسیار در زمینه پژوهش و فلسفه هنر است، می‌تواند در این زمینه، کارهای بسیار اساسی و مهم انجام دهد و بسیاری از نقص‌ها را جبران کند.

وی با نقد برخورد سلیقه‌ای در امور فرهنگ و هنر ادامه داد: برخورد سلیقه‌ای با امور و کارها نمی‌تواند موجب شکوفایی یک ملت باشد و در این راه باید به نیازهای یک جامعه توجه داشت و بر اساس آن قدم برداشت.

رییس فرهنگستان هنر به امکانات و شرایط فرهنگستان اشاره داشت و افزود: اگر اعضای هیئت علمی تولیدات موثر در زمینه هنر داشته باشند، می‌توانند از تمامی امکانات موجود فرهنگستان از جمله سالن‌ها برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها، امکانات چاپ و نشر برای تبدیل شدن پژوهش‌ها به کتاب‌های ارزنده و حتی ضبط استودیویی و نشر صوتی استفاده نمایند و آنها را در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار دهند.

وی اهالی فرهنگ و هنر را به رودخانه نور تشبیه کرد و یادآور شد: اهل فرهنگ رودخانه نورند که می‌توانند از خشکسالی جلوگیری کرده و در زمانه اقتصاد مقاومتی راه‌های زیادی را برای پیشرفت و رشد نشان دهند. گرچه باید به فکر نان و آب آن‌ها نیز بود.

سپس هادی ربیعی، رییس پژوهشکده هنر نیز به ذخایر انسانی که در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند اشاره و اظهار داشت: یکی از امتیازات پژوهشکده هنر وجود هیئت علمی و نیروی انسانی خبره است که می‌توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری کمک نمایند.

وی با اشاره به مباحث فرهنگ و هنر ادامه داد: گستره فرهنگ و هنر از شرق دور تا غرب و از دوران پیش از اسلام تا معاصر است و این گستره وسیع نیاز به پژوهش‌های بسیاری دارد که سال‌ها به طول می‌انجامد و می‌بایست به صورت مستمر کار کرد و امیدوارم با پشت سر گذاشتن محدودیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد، بتوانیم کارهای برجسته به انجام برسانیم.

در این مراسم احمد عبدالحی دبیر فرهنگستان هنر، نیّر طهوری، حمید کشمیر شکن، نسرین دستان، ندا اخوان و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگستان هنر شرکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها