از سوی رییس فرهنگستان هنر

رییس پژوهشکده هنر منصوب شد

بزرگداشت زنده یاد «جواد حمیدی»، نقاش پیشکسوت، استاد دانشگاه، پژوهشگر و عضو جاوید فرهنگستان هنر، 22 اردیبهشت ماه، در این فرهنگستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۰۹۳
بزرگداشت «جواد حمیدی» در فرهنگستان هنر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا و پژوهشکده هنر در ادامه سلسله برنامه‌های بزرگداشت ستارگان فروزان و جاوید هنر، سه شنبه 22 ادربیهشت ماه، بزرگداشت و نمایشگاهی از آثار زنده یاد«جواد حمیدی» را در فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.

در این مراسم محمدعلی معلم‌دامغانی، حبیب آیت اللهی، سید مهدی حسینی، محمدعلی رجبی، ناهید عبدی به بیان گوشه‌هایی از هنر و آثار تالیفی و پژوهشی زنده یاد حمیدی می‌پردازند.

جواد حمیدی، نقاش و پژوهشگر معاصر در سال 1297 در همدان متولد شد. در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرک لیسانس را اخذ کرد.

برای تحصیلات تکمیلی به فرانسه رفت؛ در مدرسه هنرهای زیبای پاریس (BEAU.X-Arts ) آموزش دید و پس از چهار سال با مدرک معادل دکترا، فارغ التحصیل شد و به ایران بازگشت و با شغل استادی به مدت 40 سال در دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس به آموزش هنرجویان پرداخت.

حمیدی عضو پیوسته (جاوید) فرهنگستان هنر و عضو کمیته تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نیز بود.

جواد حمیدی در ردیف نسل اول پیشگامان نقاشی معاصر ایران در کنار جلیل ضیاپور، شکوه ریاضی، حسین کاظمی، محمود جوادی پور، احمد اسفندیاری، عبدالله عامری‌الحسینی، مهدی ویشکایی، منوچهر یکتایی و لیلی تقی پور قرار می‌گیرد.

مراسم بزرگداشت زنده یاد حمیدی سه‌شنبه 22 اردیبهشت، ساعت 16/30 در تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها