مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یگان حفاظت استان و کارشناسان موفق شدند یک گونه پرنده نادر به نام دال را در تالاب‌های استان مشاهده و ثبت کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۴

شهرام احمدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: کارشناسان و محیط‌ بانان یگان حفاظت محیط‌ زیست استان موفق شدند بعد از 25 سال با مشاهده یک پرنده زیبای دریایی به نام دال آن را تصویربرداری کنند.

وی با اشاره به آغاز کوچ پرندگان در تالاب‌های استان افزود: از زمان مهاجرت پرندگان و استقرار آنها در تالاب‌ها، گشت‌های کنترل و محافظت از تالاب‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و محیط ‌بانان محلی نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با گرم شدن هوا 50 هزار پرنده مهاجر به تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن کوچ کرده‌اند.

احمدی خاطرنشان کرد: این پرندگان با سرد شدن هوا و یخ زدن این تالاب‌ها در فصل زمستان به سمت جنوب کشور و حوزه خلیج فارس کوچ می‌کنند.

وی گفت: تالاب گندمان با وسعت 980 هکتار در شهرستان بروجن یکی از ده تالاب برتر در ایران است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن به ثبت رسیده و تالاب چغاخور با 1500 هکتار مساحت در 40 کیلومتری مرکز شهرستان بروجن و در بخش بلداجی قرار دارد و در حال حاضر میزبان پرندگان گوناگون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها