کری از ایران خواست به پایان جنگ در یمن و سوریه کمک کند

خبرگزاری فرانسه از منامه گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از ایران خواست که به پایان جنگ ها در یمن و سوریه کمک کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۱
کری از ایران خواست به پایان جنگ در یمن و سوریه کمک کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جان کری در کنفرانسی خبری در منامه از ایران خواست «به ما برای پایان دادن به جنگ در یمن کمک کند؛ به ما برای پایان دادن به جنگ در سوریه کمک کند نه اینکه جنگ را تشدید کند و به ما کمک کند تا قادر باشیم پویایی های این منطقه را تغییر دهیم.»

کری همچنین مدعی شد که تهران باید به جهان ثابت کند که می خواهد عضو سازنده ای از جامعه بین المللی باشد و به صلح و ثبات کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین که کشورش، ایران را به تحریک تظاهرات در میان شیعیان بحرین متهم می کند، نیز درخواست کری را تکرار کرد. آل خلیفه گفت: بله، ما می خواهیم که شاهد تغییر سیاست خارجی ایران باشیم.

همچنین بنا به گزارش رویترز، کری گفت: ارسال سلاح از سوی ایران به مناطقی که واشنگتن تلاش می کند در آنجا مناقشه را مهار کند، اقدام سازنده ای نیست.

رویترز خاطرنشان کرد که این اظهارنظر کری اشاره آشکاری به یمن بود.

کری قرار است روز پنجشنبه با همتایان خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس دیدار کند.

سفر کری به منطقه خلیج فارس دو هفته پیش از سفر اوباما به منطقه برای شرکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض انجام می شود.

انتظار می رود در اجلاس آتی شورای همکاری خلیج فارس با حضور اوباما در ریاض، سیاست خاورمیانه ای دولت آمریکا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فرانس پرس، یک مقام آمریکایی گفت: وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای منطقه خلیج فارس درباره برخی از موضوعات منطقه ای بخصوص یمن، سوریه، اوضاع عراق، لبنان و نقاط دیگر منطقه بحث و گفت وگو خواهد کرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها