بازشماری آرا در ماکو ادامه دارد

تائید صحت انتخابات در 206 حوزه انتخابیه

شورای نگهبان با بررسی پنج حوزه انتخابیه باقیمانده، صحت انتخابات در 206 حوزه از 207 حوزه انتخابیه انتخابات مجلس را تائید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این جلسه نتایج تحقیقات و بررسی‌های میدانی در خصوص صحت برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس در پنج حوزه انتخابیه ایلام، یاسوج، پاکدشت، کهنوج، ماکو و چالدران اعلام شد.

سیامک ره پیک، سخنگوی هیات نظارت در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به تائید انتخابات
از سوی این هیات گفت: پنج حوزه انتخاباتی مانده بود که نیاز به بازرسی یا بازشماری آرا داشتند و چهار حوزه نیازمند بازرسی بود و در ایام تعطیلات گروه‌های بازرسی اعزام شدند و این کار را انجام دادند. وی با اشاره به نیاز یک حوزه به بازشماری کل صندوق‌ها اظهار کرد: از این پنج حوزه اعضای شورای نگهبان نسبت به هر حوزه تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.همزمان نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان هم اعلام کرد که نتیجه انتخابات در چهار حوزه دیگر تائید شد و در حوزه انتخابیه ماکو بازشماری آرا ادامه می‌یابد
.

همچنین به گزارش نسیم آنلاین، محمدحسین مقیمی، صبح دیروز در نشست خبری با رسانه‌های اصفهان گفت: از بین پنج منتخب حوزه انتخابیه اصفهان نفر اول، دوم، چهارم و پنجم تائید و انتخاب نفر سوم باطل اعلام شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتخاب نفر پنجم اصفهان و مبنای قانونی برای جایگزینی نفر سوم و همچنین این سوال که اگر آرای نفر سوم ابطال شده بود، باید همه برگه‌هایی که نام مینو خالقی در آن بوده باطل شده باشد، اظهار کرد: هیات‌های اجرایی وظیفه برگزاری انتخابات در همه مراحل را دارند، این مراحل در 201 حوزه مورد تائید شورای نگهبان بوده است، در اصفهان نیز اعلام کردند که انتخابات نفر سوم باطل شده و براساس قانون، داوطلب می‌تواند از شورای نگهبان علت ابطال را سوال کند و آنها موظف هستند که در این باره پاسخ دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: منتخب طی نامه‌ای به شورای نگهبان و نامه‌ای به رئیس‌جمهور مواردی را متذکر شد و ما در وزارت کشور نظرات خود را برای شورای نگهبان فرستادیم و منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم، متن نامه را نمی‌توانیم اعلام کنیم اما داوطلب می‌تواند به شورای نگهبان مراجعه کند، البته از 26 اسفند که آخرین جلسه شورای نگهبان بوده، هنوز جلسه‌ای برگزار نشده و به همین دلیل پاسخی نداده است.

با این حال سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات، دیروز در این باره گفت: در مورد حوزه انتخابیه اصفهان تصمیم شورای نگهبان براساس موازین قانونی بوده و در تصمیمات قبلی تغییری ایجاد نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها