یک کشتی‌گیر داغستانی به جرم لگد زدن به مجسمه بودا و انجام عملی قبیح، با مجازات حبس روبه‌رو شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۳
لگد زدن و اهانت به مجسمه بودا کار دست کشتی‌گیر روس داد+ عکس

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «سعید عثمانف» – کشتی‌گیر 22 ساله اهل جمهوری داغستان – به جرم لگد زدن و ادرار بر روی مجسمه بودا در جمهوری کالمیکیا در جنوب غرب روسیه با مجازات زندان روبه‌رو شد.
اهالی جمهوری کالمیکیا عمدتا پیرو آیین بودا هستند و این اتفاق زمانی رخ داد که عثمانف به همراه گروهی از کشتی‌گیران داغستانی اوایل هفته جاری با هدف شرکت در یک تورنومنت وارد کالمیکیا شده بود. وی هنگام بازدید از یکی از معابد بودا در شهر الیستا – پایتخت کالمیکیا – به مجسمه‌ای از بودا که در آنجا قرار گرفته بود، بی‌حرمتی کرد. پس از این اقدام، جمعیت خشمگین مقابل هتل محل اقامت این ورزشکار تجمع کردند تا اینکه پلیس در نهایت مجبور به بازداشت عثمانف برای پراکنده کردن جمعیت شد.
انتشار سریع فیلم لگد زدن ورزشکار داغستانی به مجسمه بودا در شبکه‌های اجتماعی موجی از خشم و نفرت را در میان مردم کالمیکیا نسبت به اهالی داغستان بوجود آورد؛ تا جایی که تعدادی از مقامات داغستانی بلافاصله برای جلوگیری از تشدید تنش وارد کالمیکیا شده و رفتار موهن کشتی‌گیر داغستانی را محکوم کردند. «رمضان عبدالله تیپوف،» رهبر داغستان، نیز وزیر ورزش این جمهوری را توبیخ کرد.
در قوانین جاری کالمیکیا، برای توهین به بودا مجازات حبس در نظر گرفته شده است و این اقدام کشتی‌گیر داغستانی می‌تواند او را تا 2 سال روانه زندان کند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها