روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: در سال 2015 در مجموع 990 نفر در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شدند.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۵
پلیس آمریکا سال گذشته 990 نفر را کشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه واشنگتن پشت، نوشت در سه ماه ابتدایی سال 2016 نیز پلیس آمریکا 256 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد. به نوشته این روزنامه در سال گذشته میلادی 990 نفر توسط ماموران پلیس آمریکا کشته شدند.

در حالی که آمار تلفات غیرنظامیان در آمریکا در حملات نیروهای پلیس همچنان در حال افزایش است، اقدامات خشونت بار پلیس و توسل بدون ملاحظه و بی رویه ماموران پلیس به سلاحهای مرگبار موجی از نارضایتی در جامعه آمریکا به راه انداخته است.

مسئولان پلیس آمریکا ادعا کرده اند بیشتر افرادی که در سال گذشته میلادی به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شدند، یا مسلح بودند یا این که برای ماموران پلیس و غیرنظامیان تهدید محسوب می شدند. با این حال مقامات پلیس آمریکا نام 210 نفر از افرادی را که سال گذشته با گلوله ماموران کشته شده اند، افشا نکرده اند.

رفتار خشونت بار پلیس آمریکا با مظنونان به ویژه در جامعه سیاه پوستان این کشور نارضایتی های گسترده ای در چند منطقه به وجود آورد. این اعتراضات زمانی به اوج رسید که ماموران سفید پوست پلیس آمریکا چند سیاه پوست آفریقایی تبار غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند. کشته شدن مایکل براون سیاه پوست هجده ساله آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا در تابستان سال دو هزار و چهارده در منطقه فرگوسن ایالت میسوری تظاهرات و شورشهای گسترده ای را برانگیخت.

طبق اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، از مجموع 2700 پرونده مربوط به سالهای دو هزار و پنج تا دو هزار و یازده که در آنها نیروهای پلیس آمریکا به طرزی بی رویه و غیرقابل توجیه از زور بر ضد مظنونان استفاده کرده اند، تنها چهل و یک مامور پلیس متهم شدند. طبق قوانین رایج در آمریکا، توسل پلیس به زور به قصد کشتن تنها زمانی قابل توجیه است که جان ماموران پلیس یا شهروندان در خطر باشد یا این که در برخی موارد فرد مظنون تحت تعقیب پلیس پس از ارتکاب جرم یا جنایت ، قصد فرار از دست پلیس را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها