خسارت 2000 میلیارد تومانی تصادفات در نوروز 95

مومنی: 44 درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو در نوروز بوده است

توصیه پلیس به مسافران نوروزی: فردا بازگردید

جانشین فرمانده ناجا توصیه می کند کسانیکه تاکنون از سفر خود بازنگشته‌اند به‌‌خاطر شرایط جوی، بازگشت خود را به فردا موکول‌ کنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۰
توصیه پلیس به مسافران نوروزی: فردا بازگردید

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار سرتیپ اسکندر مومنی امروز در بازدید از مرکز کنترل ترافیک راهور افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سفرهای نوروزی هستیم و مردم می خواهند سریع تر به مقصد برسند متاسفانه شتاب و عجله دارند و همین امر تصادفات را افزایش می دهد در حالیکه رانندگان می توانند پس از استراحت کافی وارد جاده شوند.

وی اضافه کرد: در هیچ جای دنیا این حجم سفر در یک بازه زمانی انجام نمی شود و این گونه سفرها بی سابقه است لذا مدیریت این سفرها نیز بسیار دشوار است.

سردار مومنی طرح نوروزی را بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی پلیس دانست و گفت: علاوه بر روان سازی ترافیک باید امنیت شهروندان نیز تامین شود به شکلی که امنیت منازل و محل کار و امنیت طول سفر و محل های استقرار در ایام نوروز نیز با تلاش نیروی انتظامی فراهم می شود.

وی درباره امنیت مرزها هم گفت: خوشبختانه در نوروز امسال حادثه امنیتی خاصی در مرزها نداشتیم.

سردار مومنی همچنین با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی افزود: تصادفات رانندگی سالانه به اندازه 6 درصد تولید ناخالص داخلی به اقتصاد کشور صدمه وارد می کند.

وی تاکید کرد: باید جاده ها و خودروها به معنای واقعی ایمن سازی شوند.

سردار مومنی افزود: آمارها نشان می‌دهد در نوروز 95 تصادفات حدود 2000 میلیارد تومان به اقتصاد کشور صدمه زده که این ارقام تنها هزینه های مستقیم تصادفات و غیر از هزینه های معنوی آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها