سخنگوی وزارت کشور گفت : از 207 حوزه انتخابیه مجلس صحت برگزاری انتخابات در 202 حوزه در شورای نگهبان تایید شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۷
تایید صحت انتخابات 202 حوزه از مجموع 207 حوزه انتخابیه

به گزارش جام جم آنلاین ، امیرعلی امیری با بیان اینکه هم اکنون فقط فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است، گفت : در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخابان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.

قائم مقام وزیر کشور گفت : شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت نکرد و این مرحله نیز مانند مرحله نخست تمام الکترونیکی نیست.

امیری افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در 21 استان با رقابت 138 نامزد برای کسب 69 کرسی باقی مانده مجلس در دهم اردیبهشت 95 برگزار می شود و فرایند انتخابات و احکام قانونی این مرحله نیز مانند مرحله نخست خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تعرفه های مرحله نخست انتخابات برای مرحله دوم قابل استفاده نیست به همین علت تعرفه های جدید و دارای ویژگی ها و شاخص های امنیتی لازم با شکل و رنگ های متفاوت برای هر استان به منظور استفاده در مرحله دوم چاپ می شود.

وی افزود: طبق قانون، تبلیغات انتخاباتی نامزدها در این مرحله نیز یک هفته است و 24 ساعت قبل از روز رای گیری متوقف می شود.

امیری همچنین نظام انتخاباتی کشور را نیاز به اصلاح دانست و از آغاز تدوین پیش نویس لایحه نظام انتخاباتی به دستور وزیر کشور خبر داد.

وی گفت: به همین منظور با همکاری مشاورانی از استادان دانشگاه، کارشناسان وزارت کشور، شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال برنامه ریزی هستیم تا این لایحه را در چارچوب سیاست های نظام انتخاباتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تهیه و به دولت و مجلس ارائه کنیم.

سخنگوی وزارت کشور افزود: سیاست های جامع نظام انتخاباتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و پیش بینی می کنیم بدون تغییر چندانی تایید و ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها