مهلت ثبت نام برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، بدون آن‌که علی کفاشیان برگه ثبت‌نامش را پر کرده باشد به پایان رسید. با این وجود آیا می‌توان گفت مرد همیشه خندان فوتبال قید ریاست را زده است؟ فعلا چیزی مشخص نیست.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۷

علی کفاشیان همان روز شنبه که از کناره‌گیری‌اش برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خبر داد و عنوان کرد تصمیم گرفته شرایطی ایجاد شود تا افراد دیگر هم بیایند. او در مصاحبه‌اش گفت در حال حاضر ماندنش به ضرر فوتبال است و هر کمکی از دستش بربیاید برای کمک به این فوتبال انجام می‌دهد. او حتی در پاسخ به این سوال که‌ آیا به خاطر ایرادی که سازمان بازرسی به اساسنامه گرفته بود و این‌که گفته می‌شود اگر کفاشیان کاندیدا شود شاید فوتبال ایران تعلیق شود از ثبت‌نام منصرف شدید،گفت: نه این تفسیرهای شماست!

اما عجیب که به فاصله 24 ساعت از آن حرف‌ها، علی کفاشیان با جملاتی دیگر اصل انتخابات را زیر سوال برد. او که روز گذشته در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران درباره کناره‌گیری‌اش از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اعلام کرده‌اند اساسنامه مصوبه دولت ندارد. اگر واقعا این طور باشد، پس نباید انتخابات در این مقطع برگزار شود و انتخابات باید در زمان دیگری برگزار شود. به هر حال ما باید تکلیف خودمان را بدانیم. باید اول اساسنامه به تصویب دولت برسد و بعد انتخابات را برگزار کنیم. واقعا دیگر در توان من نیست که بخواهم با این شرایط و عدم حمایت‌ها کار کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره این‌که آیا ممکن است او دوباره کاندیدای ریاست فدراسیون شود، گفت: همانطور که گفتم باید قبل از هر چیز اساسنامه اصلاح شود. ما این قول را گرفته‌ایم که اصلاح اساسنامه به تصویب دولت برسد. در آن صورت فضا برای کار باز خواهد شد. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این چالش‌ها از بین برود. باید از اساسنامه حمایت شود تا من یا هر فرد دیگری که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد بتواند با قدرت کارش را پیش ببرد. همان طور که گفتم صبر می‌کنیم تا اساسنامه به تصویب هیات دولت برسد و بعد از آن شاید من هم در انتخابات شرکت کردم. آن موقع قطعا شرایط فرق خواهد داشت. اگر شرایط مهیا بود و آمدم کارم را می‌کنم اما اگر شرایط طور دیگری پیش رفت، من همه‌جوره تمام و کمال در خدمت این فوتبال هستم و حتی اگر تکلیف شد در پست نایب‌رئیس کار کنم، خدمت می‌کنم.

وی در ادامه در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا فکر نمی‌کند پرونده فساد در فوتبال یکی از دلایل عدم حضور او در انتخابات فدراسیون فوتبال است، گفت: به هر حال در این چند وقت سعی کردند به هر ترتیبی فوتبال را بزنند. زدن من یعنی زدن فوتبال. هدف‌شان زدن شخص من نیست، هدف‌شان زدن پست ریاست فدراسیون فوتبال است. چنانچه من کاندیدا نشدم مهم نیست، بلکه باید برای فوتبال قدمی برداشته شود و اتفاقاتی بیفتد که فوتبال ما ضربه نخورد. به عقیده من افراد مهم نیستند. مهم فوتبال است، اما با این وضع قطعا فوتبال ضربه می‌خورد. گناه من این بود که اساسنامه فدراسیون را اجرا کردم و حالا می‌گویند اساسنامه مورد تائید دولت نیست.

رقابت 7 نامزد برای ریاست

باتوجه به این‌که اساسنامه فدراسیون فوتبال باید به تصویب هیات دولت برسد، هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال امروز جلسه فوق‌العاده خواهد داشت تا در این خصوص تصمیم‌گیری لازم صورت بگیرد. اما فارغ از موضع‌گیری‌های علی کفاشیان و ایراداتی که سازمان بازرسی و وزارت ورزش به اساسنامه و عدم تائید آن توسط هیات دولت وارد کرده‌اند، با اتمام زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فوتبال، 24 نفر برای پست‌های ریاست، نایب‌رئیسی و هیات‌رئیسه فدراسیون در انتخابات روز 11 اردیبهشت ثبت‌نام کردند.

در مهم‌ترین بخش که همان ریاست فدراسیون فوتبال است، مصطفی آجورلو (مدیرعامل سابق تیم‌های پاس و استیل آذین)، عزیزالله محمدی (رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال)، منصور قنبرزاده (مدیرعامل باشگاه نفت تهران) علیرضا معظمی‌نیا (خریدار سابق پرسپولیس)، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم (عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال)، علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد (رئیس هیات فوتبال اصفهان) و مهدی تاج (نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ) نامزدهای نهایی هستند. در این میان آجرلو، فعلا یک گام از رقبای انتخاباتی‌اش جلوتر است. او همزمان با پایان مهلت ثبت‌نام در بیانیه‌ای انتخاباتی به تشریح دلایل حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال پرداخت و به‌صراحت عنوان کرد شعارش در انتخابات فدراسیون فوتبال پیشرفت در راهبرد، استقلال در عمل و تعامل در روش است. جدی‌ترین رقیب آجرلو مهدی تاج است.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال و الهه عرب‌عامری هم در پست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند و نکته مهم این‌که کفاشیان هم در این پست به عنوان نایب‌رئیس مهدی تاج و مصطفی آجورلو حضور خواهد داشت، تا در صورت انتخاب یکی از این دونفر، رئیس فعلی در مسند جدید قرار بگیرد و تنها اتاقش تغییر کند!

عبدالکاظم طالقانی (رئیس هیات فوتبال استان خوزستان)، سعید عباسی (مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی)، علی خسروی (داور بازنشسته فوتبال)، غلامرضا بهروان (عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال)، علیرضا یزدانی (داور بازنشسته فوتبال)، رسول فروغی (داور بازنشسته فوتبال)، حسن کامرانی‌فر (داور بازنشسته فوتبال)، هدایت‌الله ممبینی (داور بازنشسته فوتبال)، فریدون اصفهانیان (رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال)، خداداد افشاریان (داور بازنشسته فوتبال)، علیرضا دهقان (نماینده مجلس شورای اسلامی)، بیت الله رضایی (مدیرعامل باشگاه سایپا)، شهرام دبیری (عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال)، محمود اسلامیان (نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال) و حبیب‌الله شیرازی (رئیس هیات فوتبال تهران) هم نفراتی هستند که برای عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند. انتخاباتی که فعلا کفاشیان مدعی است که برگزاری آن مشروط به تائید اساسنامه توسط هیات دولت است. مرد خنده‌رو بار دیگر توپ را به زمین وزارت ورزش فرستاده، آیا آنها برای این حمله پاسخ مناسبی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها